Alla inlägg under januari 2011

Av Frida Schneider - 30 januari 2011 15:20

  


Jag tänkte att jag skulle skriva en del om mitt favoritvband the ark!

Därför har jag gjort en kategori som heter the ark !

Hoppas att många arkfans hittar den här bloggen!

Men iallafall så ska det här inlägget handla om the ark!

jag minns när jag såg videon it takes a fool to remain sane på tv sommaren 2000.

ovanför är det en bild på the ark när dom nyss hade slagit igenom tror det är typ 2001 eller nåt.

Men iallafall våren 2001 i Mars någon gång så var jag hemma hos min vänina Therese. Då visade honom videon på låten joy surrender för mig jag föll pladask!

Sen dess har jag varit ett stort fan av the ark!

Jag vet inte om det är så att det ska bli bättre och bättre och för varje gång man släpper en ny skiva?

Jag måste erkänna att det är nåt alldels speciellt med the arks första skiva grymt bra fortfarande och alla låtarna är bra.

Det är en stor sorg att dom ska spilltras är jättelessen för det!

Jag ska se dem på trädgårn 18 Mars har köpt 2 biljetter men vet inte vem jag ska gå med!

Förra året släppte ju the ark sitt 5:e album In full regalia!

Det är 10 låtar på det albumet! Mitt omdöme är att dom 5 första låtarna är riktigt bra helt fantastiskt bra och hits skulle dom kunna va allihop!

Men de 5 sista låtarna var sådär går väl att lyssna på okej albumsspår men inte mer än så man måste lyssna på dem flera gånger för att börja gilla dem é inte så starka!

Här kommer omslaget av senaste albumet in full regalia!

  


Av Frida Schneider - 16 januari 2011 16:17

    

Någon mer än jag som såg sveriges mästerkock i onsdags?

Jag antar det! Nu tänker jag iallafall inte såga programet för det är riktigt bra!

 

Det är ju extra kul att titta på för jag känner en tjej som heter Isabelle som är med där och hon gick vidare! Jag hoppas att det kommer att gå bra för henne.

Men hon var lite snurrig och hade inte riktigt koll på läget. Hon hade svamp i sin maträtt och Leif Mannerström frågade vad det var för svamp och då sa hon skogssvamp! Det finns ingen svampsort som enbart heter skogssvamp . Dessutom visade det sig att det var inte skogssvamp det var champinjon.

Så kan det gå! Men hon gick iallafall vidare så jag hoppas såklart det går vägen för henne!

Nog om detta!   Jag tycker att det är ett väldigt bra och intressant program själv skulle jag nog inte kunna ställa  upp. Även om jag kan laga mat någorlunda bra så skulle jag inte kunna jobba som kock. Är inte tillräckligt stresstålig heller!

Men alltså jag tycker vissa är lite korkade och inte tänker till innan det var en kille som lagade en karljohansvampssoppa med marabou mjölk choklad förstår inte riktigt hur man tänker där. Det var tydligen ganska misslyckad mat han hade gjort . Marcus tyckte att det verkade som han inte riktigt stod för den maträtten . Han gick vidare ändå för att  han visat upp sig själv och dom trodde att han skulle leverera bättre mat fram över.

Det var en tjej som drev en fiskaffär troligtvis var hon duktig på att laga fisk. Men hon valde att laga en kötträtt för det skulle bli en utmaning. Juryn sågade hennes maträtt och tyckte att hon skulle lagat en fiskrätt istället! Jag håller faktiskt med dom utmaningar är inte alltid positivt det är nog bättre att göra en rätt man är bra på då gör man också bra ifrån sig . Utmanar man sig på det sättet så kan det bli pannkaka av allt ihop och det blev de också fast en kötträtt! Haha!

Som sagt ett väldigt bra och intressant program och bra kockar i juryn.

Jag visste inte att Per Morberg var proffesionell kock men det är han tydligen , Markus har jag sätt många gånger på nyhetsmorgon jag tycker han är bra. Leif Mannerström har jag också sätt på tv innan jag tror han har varit här i Nödinge på ale torg och visat upp någonting. Coolt vaa!

Är det bara jag som tycker att Leif ser så butter ut hela tiden?

Vissa har sånt utseende men jag tror knappt jag har sett honom le.

Kommentera gärna och säg vad ni tycker.

Det var allt från mig den här gången hoppas vi ses snart igen!

Kramar/Frida Schneider

Av Frida Schneider - 7 januari 2011 11:16

Hej

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

mediafrida

mediafrida

mediafrida

mediafrida


Ovido - Quiz & Flashcards