Alla inlägg under maj 2011

Av Frida Schneider - 25 maj 2011 23:00

Jag vet lite sent att skriva om det nu men  det har inte blivit av!

 

3 April i år spelade the ark på trädgårn en väldigt bra konsert!

De spelade många gamla låtar från första skivan vilket var bland det bästa på hela konserten!


Här kommer en utav bilderna jag tog  eller snarare Linda! Tack Linda för att du hjälpte mig!

  Känner ni igen den här outfiten? Det var den han hade på grammisgalan 2001 de vann 2 grammisar det året årets artist och årets låt  Ola fyllde 24 år den dagen och han sa att det är den bästa födelsedagspresenten han har fått i hela sitt liv!

Om jag inte minns fel så rev de av med  hey morden days  jag älskar den låten den är skitbra!

Det är så härligt när man får känna nostalgi det var ju över 10 år sen jag började följa the ark

  På den här bilden är Ola ensam på scenen han framför sin låt uriel som han skrev  när han var 16år. En jättefin låt !

De andra i the ark är tydligen trötta på den låten så därför körde han den när  de bytte om!

 

De spelade Joy surrender en utav  mina favoritåtar med the ark  är så glad att de spelade den låten den betyder otroligt mycket för mig! Dessutom sjunger Ola Salo som en gud!  Jag avgudar honom verkligen!

 

 

På konserten spelade de tell me this night is over. Jag minns när jag såg dem på liseberg 21 september 2001 så spelade de den och då var den alldels nyskriven.

 

Ola verkade inte  alls må bra när de skulle spela den låten sa Ola vi hade först tänkt att köra gamla goa låtar som vanligt men efter det som har hänt kan vi inte köra som vanligt så vi har repat in en ny låt i all hast! Jag tror han syftade på world trade  center!

Under låten laurel wreath så hoppade Ola upp på läktaren!

  

Det var en väldigt bra konsert men inte den bästa arkkonserten jag varit på hittils har ingen toppat trädgårn 2005.

Nu orkar jag inte skriva mer hoppas att jag kan glädja er med det här inlägget!


Av Frida Schneider - 4 maj 2011 19:51

    Eftersom jag aldrig fick någon intervju så  hittade  jag på  egna

                       svar till frågorna!  På skoj alltså!




                     Hur mår du?   


                    Bra!



           Tittar du på melodifestivalen?

           Ja jag gillar melodifestivalen



         Hur laddar du inför en spelning?

    Jag äter nyttigt ,tränar och försöker sova bra!


         Är det något du vill hälsa till fansen?

          Tack Jag älskar er!

                  


         Har du flickvän/pojkvän?


          Flickvän Therese Brant jobbar på mediaverkstaden.


            Vad gillar du för mat?

               Gurksallad!

       

       Har du några idoler?


              Ja Ola Salo


      Hur håller du dig i form?

   Jag tränar och äter nyttigt!


   Är du nervös  när du ska stå på scen?

    Ja men det ska man vara!


   Hur känge har du hållit på med musiken?

      Sen jag var 2år


      Vad kommer det sig att ni la ner snook och finns det någon  chans för    

       återförening? 

    För att vi är sura på varandra! Nej vi ska inte  återförenas vi hatar varandra!


    Har du några andra intressen förutom musiken?

             Ha sex!




    Vad handlar låten gubben i lådan om? 

        Gurksallad !

  



   När kom du på att du ville bli artist?


   När jag  gick på toa!

 



                 


        

Av Frida Schneider - 3 maj 2011 22:07

                       Ja alla vet väl om att han har dött?




Jag är nog varken lessen eller glad över det!  Fast egentligen tycker jag att dödsstraff är för snällt då dör han ju bara tortyr hade varit bättre!


Sen kan man ju tycka att det är bra att en sån hemsk människa får dö!


Jag minns när de bombade world trade center 11 september 2 dagar innan min 17årsdag!


Men jag tycker faktiskt det känns konstigt att fira att någon är död även om det var en sån hemsk människa!

Jag fattar inte hur man orkar!

Okej det är väl en ska att känna lättnad men att fira och festa att någon har dött känns ju helst sjuk!

Det var allt jag hade att säga om det!

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

mediafrida

mediafrida

mediafrida

mediafrida


Ovido - Quiz & Flashcards