Alla inlägg under juni 2011

Av Frida Schneider - 30 juni 2011 23:45

          Minns ni eurovision song contest  United Kingdom 96?



    Det gör  iallafall jag Gina G Oo Aah Just a little bit


  Skitbra låt  England har nog haft många bra bidrag i esc!


Den här låten är väldigt skön go stämning!  En riktig  discolåt!


Jättebra att dansa till  jag blrr helt galen å  vild! Min  adhd får verkligen komma till sin rätt !  Får  värsta dampanfallet!!

Så varsegoda och lutar er  tillbaka till 90-talet!

Av Frida Schneider - 28 juni 2011 23:48

 

Idag var alltså allsång på skansen premiär för iår!

Måns Zelmerlöf var en  fantastisk programledare!

Men vill ju  följa  programmet bara för att han leder det han är helt underbar!

Stå på dig Måns du är grym!

 

September var helt fantastiskt idag! Jag fick en wowkänsla när hon sjöng microfonkåt tillsammans med  lunds studentkör!



Av Frida Schneider - 27 juni 2011 17:15

 

    Jag såg i dag på ett klipp på msn startsida att en mamma i  californien blivit gripen  för att hon  är misstänkt för att ha  mördat  sin 6  veckor gamla  dotter genom att bränna ihjäl henne i microvågsung !


Helt sjukt!!    Att man överhuvdtaget mördar sitt barn är ju helt sinnesjukt! 


Och dessutom på det sättet bränna ihjäl  henne  i en microvågsung!  


Hon måste psykiskt sjuk

Att man ens kommer på tanken!

Och inte nog med det så har det 3 gånger tidigare!


Det verkar som det händer ganska sjuka saker i världen!


Och jag funderar på om  hon verkligen  var lämlig som mamma till sitt barn troligtvis inte  !

Det ska bli intressant om man får reda ju vidare hon är psykiskt sjuk  eller inte !

Det borde  hon vara!


Nästa b  logginlägg  för bli något roligare  och inte såna här tråkigheter

Av Frida Schneider - 26 juni 2011 16:53

ht


Jag antar att det är många som har hört den här låten !

"Om sanningen ska fram" mer känd som vill du ligga med mig med Eric Amarillo!

Jag tycker det är så intressant med den här låten!



För jag kan tycka att texten är lite knäpp! Vill du  ligga med mig? Man kan ju


nästan känna , får man sjunga så egentligen?


Men samtidigt är det en väldigt bra låt som man blir gladare av!


Den är både uppmuntrande och uppiggande!



En riktigt partylåt eller kanske rättare sagt sommarpartylåt!


Sen är texten ganska känslosam i verserna!


Lycka till Eric Amarillo!






Av Frida Schneider - 25 juni 2011 15:49

    Ursäkta uttrycktet men vad fan håller sos alarm på med egentligen!



Ni minns säkert 23åriga Emil som ringde och bad om ambulans men nekades .

2 timmar senare dog han !

Den sjuksköterskan han pratade med som ifrågasatte  att han var så sjuk som han faktiskt var borde verkligen stämmas!

Och inte nog med det så försätter sos alarm att neka ambulans till folk som verkligen är dåliga!

Här om dagen eller var det kanske till och med igår så sa de på nyheterna att en flicka som hade fått en sax i bröstet också nekades ambulans och mamman hade inte tillgång till bil den närmsta timmen!


De lyckades ta sig in till sjukhuset själva till slut! Flickan var tvungen att sövas för att de skulle kunna bedöma hur djupt sår hon hade och stoppa blödningen och sy ihop!

Som tur var överlevde hon iallafall men hon borde fått en ambulans ändå det är onödigt lidande!

Man blir ju lite rädd för att själv bli sjuk när man  hör sånt här!

Man ska alltid ta passienterna på allvar och inte ifrågasätta ju vidare de är så sjuka som de säger!



Av Frida Schneider - 24 juni 2011 00:30

  För er som är vegetarianer eller bara gillar att äta vegetariskt så har jag ett bra     tips!

Mitt i  centrala  Götlaborg  på östra hamngatan ligger ett vegetariskt café och restaurang.



De har en buffé med råa grönsaker sallader några såser och 2 varmrätter men


Man  får bara ta en gång det är ett litet minus förstås Man kan välja mellan att köpa en stor

 eller liten tallrik! Man kan även beställa soppmeny soppa finns också i buffén men ingår inte i stor eller liten tallrik! Man kan även beställa bakad potatis med flera olika röror att välja mellan!

Några sallader finns också att beställa man kan även köpa några burgare smörgåsar och några sortes kakor t.ex kladdkaka även delicatoboll !

De har kaffe te och läsk och vatten att dricka, Vanligt vatten ingår!

Här kommer några bilder som jag hittade när jag googlade!


  

   





















Av Frida Schneider - 22 juni 2011 22:12

              Jag var på Bengans i lördags en skivaffär som även har ett


                ett café !  Det är ett ställe jag verkligen rekomenderar!




Det är verkligen ett plus att det är skivaffär och café i ett ! Det är underbart att kunna fika samtidigt som man köper eller bara kollar på skivor !  Ibland hittar man ju inget som man vill ha!


Det var på Bengans jag träffade   mina  stora  idoler the ark ! 

Och dom hade faktiskt skrivit en hälsning på en tavla   

Här kommer en till bild som jag tog artisterna uppträder ibland i samband med signeringar här är en bit av scenen   Som sagt Bengans  är att   rekommendera för dig som både älskar musik och att fika ! Det här var allt från för den här gången hoppas vi ses snart igen! Kram /Frida

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26
27 28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

mediafrida

mediafrida

mediafrida

mediafrida


Ovido - Quiz & Flashcards