Alla inlägg under september 2020

Av Frida Schneider - 25 september 2020 12:00

        Idag är det äpplets dag !  

  Det är riksförbundet svensk trädgård som tagit intiativet     

     till den dagen som är med fokus på svenska äpplen.


Den infaller 25 september varje år på en lördag nästa år då!

 

Mina föräldrar har äppleträd så jag har vuxit upp  med äppleträd :) ! 

 

Deras huvudsyfte med dagen är att öka intresset för svenska äpplen och skötseln av fruktträd! 

 

Källa: Trädgårdssverige.

 

Bilder : tagna från nätet

 

Av Frida Schneider - 18 september 2020 15:30

   Hej på er jag vill tipsa er om en bra webbsida som heter IFORM

dom har olika träningsformer kostråd och annat för att  ta hand  om sig.

    

    Dom har bland annat olika yogaprogram som jag tycker är bra.


                Både morgonyoga och kvällsyoga bland annat.

                         

          Dom har en del recept också :) .

      En sida som jag verkligen rekommenderar varmt!


 

Väldigt bra saker att lära sig och mysigt att surfa runt på :) .  Hoppas ni kan ha glädje av den här sidan kram på er :) .

 

https://iform.se/

Av Frida Schneider - 15 september 2020 11:45

          Kellogs som pringles chipsen görs av har tagit fram en ny design.

 

 

Kellogs har fått kritik i många år för pringles förpackningar är så svåra att återvinna.

 

 

Pringles förpackningar består av både plast ,metall och kartong vilket gör det svårt att återvinna.  

Bild : Tagen från nätet pixabay.

 

I den nya förpackingen pringles ska byta till kommer röret vara 90 procent plast och 10 procent papper. 2 olika sorterts lock har testats  ett i plast och ett i papper båda locken kommer att ge samma ploppljud som det nuvarande locket har.

Det är inte klart vilket det kommer bli så vi återstår att se.

Spännande jag återkommer håll till godo med den gamla förpackningen så länge   !

Av Frida Schneider - 11 september 2020 11:15

   Idag är det kebabens dag!  Jag försöker hitta fakta om varför man firar kebabens dag men jag    lyckas inte hitta det!

 

 

        

Jag hittade några schyssta bilder här på nätet!

 

 Här är ett recept på vegetarisk  kebab:  

https://www.vegomagasinet.se/varldens-basta-seitankebab/

Av Frida Schneider - 8 september 2020 11:00

    Här kommer ett bra tips på träning :) !

 

 

 

Det är Sandra Friberg som jag har berättat om tidigare. 

 

 

Hon har livesänding på söndagar kl 20 just den tiden passar inte för mig så jag kör passen i efterhand.

 

Igår tränade jag hennes tabatapass som sändes live i söndags! 

 

Jag kan varmt rekommendera det ett tabata intervallpass med kondition och styrketräning blandat .

 

Hon har även uppvärmningsvideos som man kan köra innan om man vill .

 

Efter tabatapasset finns det en stretching video man kan även köra ett kort danspass som egentligen är uppvärming som nedvarning innan stretching det kan jag rekommendera starkt!

 

Lycka till med din träning kramar     .

Av Frida Schneider - 4 september 2020 12:30

Webbsidan TechCrunch har rapporterat att spotify ska göra det möjligt för artister

 

     att informera om virtuella konserter som dom ska ha.

 

 

  Den välkände kodletaren Jane Manchun Wong  har hittat kod i spotify appen som tyder på att  spotify är på väg att lansera någon typ av virtuellt konserterbjudande till sina   användare.

Bild tagen från : nätet 


 

Just nu visar spotify konserter i använders närområde men troligtvis även virtuella konserter! Vad spännande jag hoppas på svenska artister också gärna

Thomas Di Leva och  Ola Salo :) 

Källa: Msn nyheter teknik och prylar.

Av Frida Schneider - 1 september 2020 10:15

                    Det är inget nytt att det är nästan dött med event nu i coronatider!

 

Bild: Tagen från nätet  

 

Så mycket som var tredje musiker funderar på att lägga ner sin verksamhet eller byta yrke!

 

 

Malte  Zeberg som är basist har fått flytta hem till sina föräldrar och lever på stipendiepengar!

 

Det är bara 51% av 964 musiker som svarat på enkäten som sökt något form av stöd.

 

Katarina Henrysson är sångerska hon och hennes man har kunnat korttidspermittera sig eftersom dom driver ett aktiebolag inom musik.

 

Hon har haft två uppdrag sen i mars och fått 60% av lönen pengarna skulle ha räckt till  juli men nu är det snart september (artikeln är från augusti) så nu är det på håret säger hon.

 

21% av musikerna överväger att lämna branschen eller har redan lämnat den och

 

13% planerar att byta yrke inom branschen.

 

 


Bild: Tagen från nätet.

 

Ja vi får hoppas att det löser sig ! Dom som är hårdast drabbade är mindre artister och dom som jobbar vid sidan om artisterna som turnémusiker och tekniker  och andra som jobbar runt artisterna! 

 

Källa: Msn nöje.

 

 

 

 

 

 

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

mediafrida

mediafrida

mediafrida

mediafrida


Ovido - Quiz & Flashcards