Alla inlägg under november 2020

Av Frida Schneider - 27 november 2020 21:00

Idag är det black friday !

Den infaller varje år dagen efter thank´s giving i USA.

 

Många affärer öppnar tidigt i USA vissa redan vid midnatt och dom flesta  öppnar tidigt på morgonen 5-7 ungefär.

 

I USA är blackfriday den största readagen tillsammans med cybermonday som är 3 dagar efter och många amerikaner börjar julpynta.

Tänk nu på att den här pandemin inte tar ledigt bara för att det är black friday handla inte när det är knökat och håll avstånd!


 

 

 

 

Av Frida Schneider - 24 november 2020 11:45

            Jag har hittat ett fantastiskt recept på vegomagasinet.se :) 



Müslimuffins ett nyttigare alternativ till fika och ett bra mellanmål  

Jag kämpar med vikten nu och  sen över ett år tillbaka på sista tiden har jag haft en liten svacka och pendlat lite upp och ner så jag har stått stilla på ungefär samma vikt!

Förra veckan  kände jag att måste lägga i en extra växel och tänkte att det var bra att hitta bra mellanmål så gick jag in på vegomagasinet.se och sökte på mellanmål och hittade det här goda receptet :) 



Sätt ugnen på 175 grader

Ingredienser:

4 dl havregryn

1 dl kokosflingor 

1 tsk bakpulver 

en nypa salt

1 tsk vaniljsocker

2 mosade bananer

1 dl mandelmjölk 

1 msk agavesirap

0,5 dl mjölfritt flytande margarin eller kokosolja

1-2 dl blåbär

Blanda dom torra ingredienserna i en bunke

och sen dom övriga ingredienserna i en annan bunke.

Gräda 18-20 minuter i ugnen.

receptet är hämtar från  https://www.vegomagasinet.se/muslimuffins-med-blabar-2/

Av Frida Schneider - 20 november 2020 13:00

Idag är det Barnkonventionens födelsedag ! 

 

Den 20 november 1989 var dagen då FN antog barnens rättigheter!

 

Idag firar vi alltså barnen !   

Som ni kanske vet och förstår så jobbar FN med barnens rättigheter det är det vi firar idag!

Vill passa på att hälsa till mina älskade syskonbarn Lukas Annie och Casper faster älskar er :) !

Mer om barnkonventionen kan du läsa här

https://unicef.se/barnkonventionen/barnkonventionens-dag

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

mediafrida

mediafrida

mediafrida

mediafrida


Skapa flashcards