Alla inlägg under december 2020

Av Frida Schneider - 22 december 2020 12:00

  Nu är det snart julafton! Kan man verkligen fira jul utan julskinka undrar kanske vissa köttälskare?



Jajjemän det funkar alldeles utmärkt! Jag har varit vego i 18 nu är 36 så halva mitt liv!


Jag har alltså firat jul utan julskinka i 18 år det har gått jättebra det finns dessutom vegetariskt alternativ till julskinka.

Här i bloggen kommer jag visa några bra vegetariska recept. Hoppas att kunna inspirera någon i allafall!


Här är en rätt jag brukar laga på jul sen 2 år tillbaka och ska givetvis fortsätta med det!

https://www.vegomagasinet.se/kramig-gurksallad-med-tangkaviar/

 Det kan va ett bra alternativ till lax det smakar inte likt men jag tänker mig att det är bra alternativ som kall förrätt.


Här kommer en av mina favoriter:https://www.javligtgott.se/vegansk-skagenrora/  


Och sist men inte minst augerginesill http://veganvrak.blogspot.com/2008/12/skrgrdssill-utan-sill.html 


Ha en riktig god och grön jul rymdkramar <3 ( Som Thomas Di Leva brukar säga) 







  

Av Frida Schneider - 15 december 2020 14:00

  Nu är musikhjälpen igång för fullt! 

 

 

 

 

 

 

Årets tema är : Ingen människa ska lämnas utan vård !

 

Dagens schema :

 

 

 

 

 

 

 

14:00 Temagäst: Stefan Svartling Peterson.

 

 

15: Live Nea.

 


Gäst: Rollspelsklubben.



16:00 Gäst: Julia Lyskova & Julia Frändfors

 

 

 

 




17:00 Live : Kasbo och Frida Sundemo& Ourchives



18:00 Temagäst: Hanna Persson



19:00: Live Tove Styrke.

 

 

20:00 Temagäst: Sara Kitabwalla.

 

21:00 Live : Jireel.

 

22:00 Gäst William Spetz

 

 

23:00 Nattkompis : Sanna Sundqvist .

 

 

Nu för i år är att man kan va digitalpublik via duoappen.

 

För mer information gå in på: www.sverigesradio.se/muskihjalpen

 

 

 

 

 

 

aktuellt · Info · tv
Av Frida Schneider - 11 december 2020 12:30

         Jag vill återigen lyfta fantastiska Sandra Friberg   

 

 

Misströsta inte bara för att du inte kan träna på gymmet !

 

Det finns massa bra sätt att träna utan gym!

Jag hittade en spellista på hennes kanal som heter familjeträning bra för er barnfamiljer!

Det kanske kan vara något för mina brorsor och deras familjer :) 

 

Min äldsta Brorson Lukas 5 år skulle nog kunna va på men min brorsdotter Annie  som är 2 år älskar ju att vara igång så hon kanske skulle gilla det också! 

Sen vet jag inte hur det är med min yngsta brorson Casper som också är 2 år.

Det är väldigt härligt att se !

Sandra har mycket varierat och även bra uppvärningsvideor och nedvarnigar och stretching.

 

Jag rekommenderar det här starkt! Lycka till med träningen ! Kram på er :) 

 

 

 

 

 

 

 

Av Frida Schneider - 8 december 2020 11:45

                       Här kommer ett recept på en god bön och kikärtscurrygryta.

   

Bilden ser ni om ni scrollar ner!



Jag slängde i hop en gryta i fredags den blev väldigt god här är receptet:

 

5 portioner

 

5 dl kokta kikärter

 

1,5 dl kokta kidneybönor

 

 

ca : 3 tomater 

 

 

ca 600 gram vitkål

 

ca: 4 st morötter

ca :1 dl röd curry

3 dl oatly i mat

2 matskedar rapsolja

Herbamare 

en buljongtärning

 

Jag använde torkade bönor och kikärter som jag lade i blöt över natten det går bra att köpa färdiga på konserver också men det blir lite bättre att göra från grunden  ett bra alternativ att köpa färdigt om man inte hinner!

 

Stek grönsakerna i  rapsolja tills dom börjar få färg sen häller du i resten av ingredienserna    och koka upp en stund!

 

 

 

Kan servas med quinoa tillexempel .

 

 





Av Frida Schneider - 5 december 2020 15:00

           

                      Hej på er !  

 

 Nu är det advent och snart dags för andra advent! Ska sanningen fram så har jag en del skrivkramp!

 

Så jag tänkte att jag kan skriva om mina tankar kring advent.

 

Jag kanske borde pratat om advent redan förra veckan men bättre sent än aldrig!

Tyvärr så funkade inte min ljusstake så jag kunde inte pynta i söndags men som tur var så lyckades min mamma få igång en ljusstake till mig :) så nu har jag en ljusstake och en stjärna i fönstret :) .

 

Dessutom hade jag inga stearinljus så första ljuset blev tyvärr inte tänt i söndags men i onsdags köpte jag ett 30 pack så nu har jag för flera år framåt :) 

 

 

Så kan det gå jag tände ljuset igår och lät det brinna ganska mycket under uppsikt såklart så jag har tagit igen en del!

 

   

 

 

 

Av Frida Schneider - 1 december 2020 10:57

                 Idag är det internationella aidsdagen! Den är till för att ägna kampen mot sjukdomen och öka utbildniingen                   om  .aids att förebygga och  även alla missuppfattningar .

Källa: Wikipedia. 

 

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2020 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

mediafrida

mediafrida

mediafrida

mediafrida


Ovido - Quiz & Flashcards