Direktlänk till inlägg 1 november 2022

Internationella vegandagen

Av Frida Schneider - 1 november 2022 12:00

Idag är det Internationella vegandagen! Jag har hittat lite fakta om den här dagen!

 

 

Bild av Lars från Pixabay gratisbilder på nätet.

 

 

Internationella Vegandagen eller World Vegan Day som är den internationella benämningen på dagen ,startade 1 november 1994 av Louise Wallis som är ordförande i Vegan Society UK !

 

Det var för att uppmärksamma den veganska livstilen och påminna om grundandet av den

 

första veganföreningen Vegan Society UK som bildades i november 1944 av Donald Watson,

 

han var också den som myntade begreppet vegan! Antar att det betyder att han kom på begreppet!

 

Bild   av Kevin Petit tagen från Pixabay  gratisbilder på nätet 

 

Varje år uppmärksammas dagen i sverige av svenska veganföreningen och djurens rätt! 

 

Källa: Wikipedia.

 

 

 

Bild av Jill Wellington tagen från Pixabay gratisbilder på nätet.

 

 

Själv är jag vegetarian men inte vegan eller lakto/ovo vegetarian kallas det jag äter alltså ägg och mjölkprodukter men äter inte kött fisk och fågel. Vegan innebär inte bara att man äter helt västbaserat utan man lever veganskt i allmänhet man undviker djurprodukter som päls , skinn , och schampo och tvål och så vidare! 

 

Ha det gött!

 

 

 

 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Frida Schneider - Tisdag 7 maj 12:15


Idag jag bjuder jag på ett rörlighetspass med Sandra Friberg!    Blandat med olika övingar skönt för muskler och leder! Det är också väldigt avkopplande för sinnet!  https://www.youtube.com/watch?v=EnagYVOkCHo&t=8s Tack Sandra för din fa...

Av Frida Schneider - Fredag 3 maj 12:00


Som vissa av er kanske vet så går jag själv igenom en medial utveckling!   Här ger Margareta Toorell 10 tips om hur man utvecklar sin mediala förmåga :)    Det är verkligen något jag rekommenderar om man vill utveckla sin mediala förmåga :) ...

Av Frida Schneider - Tisdag 30 april 12:15


     Idag bjuder jag på att ett härligt danspass med Sandra Friberg:)           Ett härligt pulshöjande pass där man även får med ländrygg , core och ben :)      Jag tränade det här passet i lördags jag kände att det gav jättemycket gö...

Av Frida Schneider - Fredag 26 april 12:00

Idag bjuder jag på ett lågintensivt pass    rörlighetför hela kroppen med Sandra Friberg :) Jag tränade det är i onsdagas det är var väldigt skönt! Jag är lite slavrig med att stretcha för tilfälligt så då är det bra med rörlighetsträning!  ...

Av Frida Schneider - Tisdag 23 april 12:15

Som jag har skrivit lite om i min ADHD-blogg så har jag köpt en kortlek på livsenergi!   Det är the secret eller hemligheten som den  heter på svenska visdomskort för   manifestering!   Här är  en passande bild på vibrationer!     ...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

mediafrida

mediafrida

mediafrida

mediafrida


Ovido - Quiz & Flashcards