Alla inlägg under februari 2022

Av Frida Schneider - 25 februari 2022 12:00

     Nu kommer det ett avsnitt med Marcus Möter!

 

 

Här åker han till Ullared och är allmänt galen och pratar med folk!

 


Han pratar med kunder som shoppar där och ställer galna och dumma frågor!

 

Det verkar inte som det blir så mycket shopping för Marcus utan mest att han kutar om kring och ställer roliga och tokiga frågor till kunderna!

 

Men väldigt roligt! 

 

Ha en trevlig helg nu alla     !


Av Frida Schneider - 22 februari 2022 12:00

           Här kommer ett härligt danspass med Sandra Friberg!   

Det är 10 låtar med olika danssteg. Ett roligt konditionspass med olika danssteg!

 

Det kan vara ganska intensivt beroende på hur hårt man kör själv!

 

Jag fuskade nog lite om sanningen ska fram   !



Om du inte kommer in på klippet gå in på länken här: 

https://www.youtube.com/watch?v=ukl_5X84NEY&list=PL6DY12ITWUZHqKHl2w5PEOBKV31TKLTQJ&index=2

 

Bild : Från pixabay gratisbilder

 

 

 

 

       

Av Frida Schneider - 18 februari 2022 12:00

Det här passet kör jag ibland om jag har ont om tid!

 

Om man tar i ordentlig så får man ut mycket av det passet trots den korta tiden!  

 

Det kan va bra att köra lite uppvärmning innan bara! 

 

Om du inte kommer in på klippet gå in på den här länken : 

https://www.youtube.com/watch?v=0AgMOmOPd_4&list=PL6DY12ITWUZGJnCcP480q-6M84-9LxF4u&index=80

 Rymdkramar   

 

Av Frida Schneider - 15 februari 2022 12:00

            Jag har gått med i viktväktarna ! Min snälla mamma sponsrar mig! 

   

       Det bästa jag har gjort för mitt matmissbruk!

 

Just nu är det 50% om man går med ett halvår digitalt då kostar det 139 istället för 279.

Det är väl  i och för sig inte 50% men det står det på hemsidan så jag vet inte hur dom räknar.

 

Det var lättare än vad jag trodde ! Man räknar points istället för kalorier och vissa saker är fritt som tillexempel grönsaker som inte är stärkelserika!

 

När jag räknar points blir det lättare att sköta mig det blir inte massa mackor som har varit min stora last den senaste tiden!

 

 


Man kan äta allt ingenting är förbjudet det är det jag vill symbolisera med dom här bilderna!

 

Om  man äter en viss mängd grönsaker som inte är stärkelsefria och dricker en viss

 

mängd vatten får man extra points att använda.

 

Det gäller även om du motionerar

 


Om du är intresserad av viktväktarna går in på länken nedan:

https://www.viktvaktarna.se/se/

 

Bilder tagit från pixabay gratisbilder!

 

 

 

 

 

hälsa · Info · tips
Av Frida Schneider - 11 februari 2022 12:00

             Här är ett bra träningspass med Sandra Friberg!

 

 

    Det är ett intensivt konditionspass tabata utan hopp! 

 

Så det är skonsamt men ändå lika intensivt som med hopp! 

 

 

 

Några roliga övningar ! Ett tips är att göra  uppvärning innan Sandra har klipp med olika uppvärmningsövningar på sin kanal i listan uppvärmning/nedvarvning kolla länken nedan

 

https://www.youtube.com/playlist?list=PL6DY12ITWUZEvDX_HxsT-opvUjktsxGz7

 


Om du inte kommer in på klippet gå in på den här länken : 

https://www.youtube.com/watch?v=e6STAmLYHEs&list=PL6DY12ITWUZHqKHl2w5PEOBKV31TKLTQJ&index=2

Lycka till med träningen och kram på er!


Av Frida Schneider - 8 februari 2022 12:00

Idag är det ägghalvans dag tydligen! Ja vad ska jag säga om det?

 

 

Jag älskar ägg en utav andledningana till att jag bara är lakto/ovo vegetarian och inte vegan!

 

 

Jag läste på en sida som heter vinochmatguiden.se hur länge man ska koka ägget/äggen beroende på hur löst eller hårt man vill ha det !

 

Vill man ha riktigt löstkokt så ska man tydligen koka det i 5 minuter det låter nästan lite länge eller åtminstone inte en sekund längre !

Jag tror att jag gillar någonstans mitt i mellan men gärna lite löst så kanske 7-8 minuter är lagom för mig  då!

 

Men om man ska göra ägghalvor så är hårdkokt ägg att rekommendera då ska man koka i 10 minuter tydligen!

 

8 minuter kanske funkar på ägghalvor men det får ju inte va löskokt!

 

Ha det gött nu och kram på er!

Av Frida Schneider - 4 februari 2022 12:00

         Nu kommer fler biljetter till melodifestivalen attkunna släppas  på grund av att dom ska släppa  på restriktionerna.

      

 

 

Först var det ett maxtak på1500 i publiken som gällde men nu efter restriktionerna har släpt så är det betydligt fler i publiken som tillåts.


Krav om vaccinpass kommer att försvinna också.  

Själv är jag lite emot att dom ska ta bort vaccinpass då kan man sprida mer smitta dom som frivilligt avstår från vaccin utan att ha medicinska skäl får faktiskt skylla sig själva! Jag är ju ingen "riktig" "journalist" så jag behöver ju inte va opatisk haha   

 

Källa: Msn nyheter

 

Bilder: hämtat från gratisbilder på pixabay

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Av Frida Schneider - 1 februari 2022 12:00

 Idag är det vegetariska dagen   ! Det är den nationella vegetariska dagen idag!

 

       Tanken är att man ska fira dagen med att äta vegetarisk mat.

 

 

 Själv äter jag alltid vegetariskt är vegetarian sen 19 år tillbaka blev vego november 02 så 20 år i år!

 


Ett bra tips om du vill laga vegetarisk mat så kan jag rekommendera en blogg som heter jävligt gott med Gustav Johansson 

https://www.javligtgott.se/  och även sidan som är en tidning vegomagasinet 

 

https://www.vegomagasinet.se/

Lycka till med vegomaten kramar     

 

Källa: nätet

Bilder: gratisbilder på pixabay

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

mediafrida

mediafrida

mediafrida

mediafrida


Ovido - Quiz & Flashcards