Inlägg publicerade under kategorin Varberg 22/6 22

Av Frida Schneider - 8 juli 2022 12:00

Här kommer andra delen av Varbergsvistelsen fick inte riktigt med allt i första                 inlägget!

Vi promenerade runt på lite olika gator i Varberg vi gick vid wallgraven vid fästningen bland annat!

22 Juli 2001 var jag på min första konsert med The Ark  det var på fästningsrundan i Varberg så det känns alltid speciellt att gå dit

Här är några bilder på konsertområdet!

Jag kommer ta semester nu men jag kanske uppdatera lite i bloggen jag kommer troligtvis uppdatera adhdbloggen nu den närmsta tiden kram på er!

Av Frida Schneider - 1 juli 2022 10:44

Onsdagen den 22 Juni åkte jag och Lena min kontaktperson på boendet på en dagstur till Varberg!

Vi åkte pendeltåget till Göteborg och sen tåg vi tåget från Göteborg till Varberg.

Det blev lite brist på bilder så jag laddade upp en bild från en  tidigare vistelse i Varberg för några år sen på Kallbadhuset!

Vi strosade runt lite först en stund när vi kom fram kollade vi efter lunchställen det blev en restaurang vid hamnen minns inte vad den hette vi åt dagens lunch det fanns några rätter att välja mellan jag valde zuccinibiffar med potatis och rotfrukter och sås det ingick salladsbuffé och kaffe eller te i lunchen.

Vi promenerade lite inne i fästningsområdet det finns ett vandrarhem där som jag har sovit på det är precis vid fästningen.

Vi fikade på ett mysigt café i utkanten av shoppingcentrumet som heter Veras väldigt mysig och lugn gata

Jag får återkomma i ett senare inlägg kram på er!