Alla inlägg under april 2023

Av Frida Schneider - 28 april 2023 12:00

   Idag bjuder jag på en kort meditationsövning med Tanja Dyredand!

 

 

 

En andningsövning med mantra !  Det är för att minska stress och öka medveten

 

närvaro!

 

  

 

Samtidigt som man gör andningsövnigar så ska man tänka mantrat sat nam!

 

Lycka till och kram på er!


Av Frida Schneider - 25 april 2023 12:15

          Som vissa av er kanske vet så är jag väldigt intresserad av det spirituella!

 

 

Jag hänger en hel del på olika spirituella forum både poddar och youtube!

 

 

Vissa kanaler är bra andra tycker jag är mindre bra!

 

 

Jag hatr hittat en kanal som heter livsinspiration på youtube.

 

I det här klippet beskriver hon hur tarot funkar!

https://www.youtube.com/watch?v=8aCh6cXyuWo&t=373s

Ha det gött så hörs vi kram!

Av Frida Schneider - 21 april 2023 12:00

          Idag bjuder jag på en andlig meditation!

 

    Den här meditationen är för att hämta kosmisk ljus och energi!

 

 

Det är för att manifestera sin andliga närvaro!

 

https://youtu.be/C-W3rCxygOY


Själv föredrar jag att hålla 2 kristaller i båda händerna men det är upp till var och en!

 

Gör det som känns bra för dig!

 

Lycka till kram på er!

 


Av Frida Schneider - 18 april 2023 12:00

Idag bjuder jag åter igen på meditation med Tanja Dyredand!

 

 

Det är en  kort men bra meditation . Man ska hitta lugn genom djupandning.


 

Det här klippet lades ut på internationella fredsdagen!   Man ska alltså hitta lugn genom  att andas djupt! 

 

https://www.youtube.com/watch?v=L5B4WLSvdVQ&list=PL1rmK9MxfuFwAH_QexcHmdXlbzaFpzJ1n&index=16

Jag älskar andningsövningar då blir det svårt att tänka på nånting annat !

Rekommenderar det här varmt !

Av Frida Schneider - 14 april 2023 12:00

            Idag bjuder jag på ett rörlighetsträningspass med Sandra Friberg!

 

Det här passet  passar bra för dig som är extra stel och ovan vid att träna

 

rörlighet!

 


Det passar säkert dom flesta skulle jag tro! Det är dynamisk stretching och 

 

 

man går igenom hela kroppen i det här passet det behövs ingen uppvärning!

 https://www.youtube.com/watch?v=ZKHNXM7Qy3Q&list=PL6DY12ITWUZFQRPjvdnm8uw3jiqo_swPV&index=3

 

Lycka till kram på er!

Av Frida Schneider - 11 april 2023 12:00

Idag bjuder jag er  på en meditationsövning igen!   Med Tanja Dyredand!

 

 

En kort övning som bland annat ska minska stress!    

Bild : Tagen från pixabay gratisbilder

 

Man ska hitta lugn genom att andas rätt! Det går ut på att man ska andas in genom näsan och ut genom munnen väldigt skönt och avkopplande !' 

https://www.youtube.com/watch?v=Y7TV8KTuLuc

Det är kort övning så då är det lätt hinna med och den ger mycket trots att den är kort övning!

Av Frida Schneider - 4 april 2023 12:00

            Idag bjussar jag på en meditationsövning igen !   

 

     

  Med Tanja Dyredand! I den här övningen ska man balansera halschakra !

  

Man kan använda kristaller till meditation i den här övningen föreslår hon sodalite,

 

 

blå kalcedon och akvamarin.

 

 

Man kan säkert använda andra kristaller också och det ska funka även utan kristaller! 

 https://www.youtube.com/watch?v=rsOqhwJyhro&t=31s

 

Jag gjorde den här övningen igår och kände mig starkare inombords!

 

Testa själva! Ha det gött nu och glad påsk!


Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

mediafrida

mediafrida

mediafrida

mediafrida


Ovido - Quiz & Flashcards