Alla inlägg under juni 2021

Av Frida Schneider - 29 juni 2021 15:45

Jag har köpt  trådlösa hörlurar på netonnet smidiga och bra ljud.


Dom är ganska små och smala vilket är bra om man ska lyssna när man cyklar och använder hjälm mina andra hörlurar blev trånga i hjälmen.

 

Det är alldeles utmärkta hörlurar och helt klart riktigt bra kvalité i förhållande till  priset

 dom kostade 299.

 

 

Ett plus att man ser tydligt när hörlurarna laddas och när dom är färdigladdade när dom laddar lyser lampan rött och när dom är fulladade så lyser lampan blått.

 

Jag ger hörlurarna 4 av 5 möjliga.

 

Här kan du gå in på länken om du vill kika på hörlurarna 

https www.netonnet.se/art/ljud-bild/horlurar/tradlosahorlurar

 

Ha det gött!

Av Frida Schneider - 22 juni 2021 15:00

    Nu ska jag bjuda er på mer Marcus möter den här gången är det reggaefestival på     öland.

 

Han går omkring och pratar med olika människor och funderar på att skaffa sig ett reggaenamn.

 

Han är rolig och galen som vanligt ! Inte direkt nån spelning mest olika sorters människor som hänger där och gör olika aktiviteter kolla själva :) Kram på er!

Av Frida Schneider - 18 juni 2021 14:30

Idag är det internationella picknickdagen!  Jag tycker det är mysigt med picknick men det är lite för varmt för det idag!  Iallafall ute !  


Vem vet jag kanske lockar med mig en söt kille på picknick någon dag!

 

Vad vill ni ha i eran picknickkorg?   

Om jag ska festa till det så blir det nog en blandning med olika saker den som lever får ser :) 

 

Rymdkramar <3 

 

 

 

 

Av Frida Schneider - 15 juni 2021 15:00

            Här kommer ett både gott och nyttigt recept på bankakemuffins!

 

 

 

Jag har hämtat receptet från arla som jag har gjort till helt veganskt och lite mer hälsosamt utan vanligt mjöl och vitt socker dessutom gjort i muffinsformar istället för vanlig kakform.

175 grader i ugnen

ca: 25 st muffins

 

4dl havregryn 

1 dl mandelmjöl 

1 dl ica stevia sötströ 

 

1 msk agavesirap

0,5-1 dl mjölkfritt margarin

1 dl mandelmjölk 

kanel

3 tsk bakpulver

1 tsk bikarbonat ( kan uteslutas)

kikärtspad som ersättning till ägg.

Börja med att vispa ihop kikärtsspad och stevia sen kan du blanda ihop resten !

Vet inte hur länge dom ska va i ugnen så jag brukar kolla regelbundet!

 

Lycka till ha det gött :) ! 

 

Av Frida Schneider - 11 juni 2021 14:30

                 Här kommer ännu ett klipp av Marcus möter!

 

 

 

Marcus besöker uppsala på valborg och börjar med att besöka en förfest hemma hos någon student 07:30 på morgonen. Han tycker det är väldigt tidigt att dricka innan 

kl 11.

 


Sen drar han vidare på något valborgsfirande i nån park .

 

Han har också en rolig ballong!

 

Helt fantastiskt Marcus möter är så underhållande!

 

Fortsätt med Marcus möter tycker jag , jag har förslag på reportage om du ska göra fler säsonger Marcus :) 

Ha det gött rymdkramar    


Av Frida Schneider - 8 juni 2021 13:00

         Här kommer recept på nyttiga chokladbollar!

 

 

 

Dom är såklart supergoda ! Jag brukar ta recept från nätet och göra om till veganskt och  byta ut vissa ingredienser mot mer hälsosamt alternativ . Dom här chokladbollarna är utan vanligt socker  och i stället hälsosammare alternativ till sötning receptet står nedan.

 

Chokladbollrecepten är snarlika så jag har inte tagit från något speciellt ställe!

 

Ingredienser:

 

0,5 dl kakao

3 dl havregryn

0,5 dl kokosolja

1 dl mandelmjöl

riven kokos 1 dl

2 msk agavesirap

2 st dadlar

kaffe ca 0,5 dl

bland ihop allt.

 

Lycka till och ha det gött! 

Av Frida Schneider - 4 juni 2021 15:00

               Idag är det tydligen internationella donutsdagen!

  

 Fick reda på det imorse faktiskt! Det är inte min favoritfika precis men lite lustigt ändå!

 

Den infaller första fredagen i Juni nu vet vi det!

 

 

Jag föredrar den med choklad överdrag !  


Jag tror jag hörde talas om namnet donuts första gången nån i gång slutet  på 90-talet

 

när jag gick på högstadiet och donken kom till Nödinge  jag är inte så ung som jag ser

 

ut jag gick på högstadiet 97-00!

 

Men jag ser inte en dag äldre ut en 25 haha! 

 

Ha det gött och inte kött   !

 

Av Frida Schneider - 1 juni 2021 14:30

        Nu kommer det ännu mer Marcus möter!

 

 

 

Jag kan inte låta bli du är ju bäst Marcus  :) 

 

Här besöker han Stockholm open. 

Jätteroligt reportage det är någon tennismatch eller något som folk ska titta på :) 

 

Marcus frågar flera personer om dom föredrar Björn Borg eller Björn Hellberg hehe

Härligt reportage :) 

Det händer massa kul kolla själva ha det gött kramar :) 

 

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

mediafrida

mediafrida

mediafrida

mediafrida


Ovido - Quiz & Flashcards