Alla inlägg under juni 2022

Av Frida Schneider - 28 juni 2022 12:00

Idag bjuder jag är på en kort men skön meditation med Tanja Dyredand.

 

Den här meditationsövningen  heter pranayama det är en slags andningsöving !

 

BIld av RENE RAUSCHENBERGER från Pixabay

 Jag kan varmt rekommendera den här jättehärlig övning   

 

 Om du inte kommer in på klippet gå in på länken här: https://www.youtube.com/watch?v=5WNgFy2LW4k

 

Kramar   




Av Frida Schneider - 23 juni 2022 12:00

  I år är det äntligen midsommarfirandet tillbaka efter pandemin!

  I I I  I ale är det vimmervi i Nödinge , Prästalund i Starrkärr, Och Grönköp i Skepplanda!

 

Ha det gött!

 

 

Av Frida Schneider - 21 juni 2022 12:00

Idag bjuder jag på ett träningspass med goa Sandra Friberg!

 

 

Det här är ett helkroppspass alla övningar görs stående!  

Ganska kort pass kan göras i lugnt tempo om  man vill! 

Jag tycker det kan vara skönt ibland att göra all träning stående jag kan bli lite seg av liggande eller sittande övningar!

 

Om du inte kommer in på klippet gå in på länken här : 

https://www.youtube.com/watch?v=5900-9Oy_7o&list=PL6DY12ITWUZHLG8Zf1AfesQY-MrvjvZgu&index=17

 

Ha det gött!

Av Frida Schneider - 17 juni 2022 12:00

              Här är ett lågintensivt träningspass med Sandra Friberg.

 

Bra om man vill hålla igång men inte orkar köra så intensivt!

 

Jag körde i måndags orkade inte riktigt träna intensivt så jag valde det lågintensiva passet för att kunna ta det lugnare och ändå aktivera mina muskler! Jag behöve inte byta om men musklerna fick bra aktivering ändå!

  

Man kan välja vilket tempo man vill köra jag körde ganska lugnt men jag fick i allafall röra på mig så det kändes bra!

 

Om du inte kommer in på klippet gå in på länken här: https://www.youtube.com/watch?v=fRJdchIqtJ8&list=PLspxc9NQXJDbJmFpMkZRq1ZLqj2cJCmMO&index=81

 

Ha det gött kramar   

 

 

Av Frida Schneider - 14 juni 2022 12:00

    Här får ni ett tips på morgonmeditation med Tanja Dyredand.

  

Bild av Shahariar Lenintagen från Pixabay gratisbilder

Bra att börja dagen med jag skulle rekommendera att man går upp ur sängen och sätter sig upp !

 

Det var en period för några år sen som jag körde den här meditationen på morgonen

 

ibland problemet var att jag halvsov och lyssnade inte ordentligt om jag låg kvar i sängen

 

så därför tycker jag det funkar bättre att gå upp och sätta sig och göra övningen


Om du inte kommer in på klippet gå in på länken här : 

https://www.youtube.com/watch?v=F_kkz0i8DjE&list=PLspxc9NQXJDbCnhUptvtEBNczSYzZqgpo&index=10&t=16s

 

Ha det gött kramar!

Av Frida Schneider - 10 juni 2022 12:00

Här bjuder jag på två korta danspass med Sandra Friberg!

 

Det finns flera såna korta danspass antagligen kan man slå ihop och göra flera klipp efter varandra!  

Du kan hitta flera pass på Sandras spellista : TRÄNINGSPASS: DANS / AEROBICS / STEP

Här kommer första klippet:

 

Och här kommer andra: 

 

Om du inte kommer in på klippen gå in på dom här länkarna: 

https://www.youtube.com/watch?v=AUtbdqLYQvY

 

https://www.youtube.com/watch?v=BOxSMDBlQSM

Ha det gött!

Av Frida Schneider - 7 juni 2022 12:00

Om du är intresserad av löpträning och vill utveckla din löpning så är det bra tips på

 

den  här videon.

 

Här ger långdistanslöparen Mustafa "Musse Mohamed sin 7 tekniktips.

 

Just nu är jag lite för tung för att springa men det var en period när jag var lite lättare som jag höll på lite med löpträning och jag tyckte löpningen gick bättre när jag gjorde  som han tipsade om  !  

 

Kul att titta på även om man inte vill springa tycker jag!

 

Bild av roxanawilliams1920  Pixabay gratisbilder.

 

 

 

Om du inte kommer in på klippet gå in på länken här: https://www.youtube.com/watch?v=fjffvt_SGKY&list=PLspxc9NQXJDbJmFpMkZRq1ZLqj2cJCmMO&index=2

 

Ha det gött !

Kramar

Av Frida Schneider - 3 juni 2022 12:00

       Idag tipsar jag om en meditationsövning med Tanja Dyredand .

 

 

Den heter Loving kindeness meditation. Den Guidar till extra kärlek och omtanke till oss själva och omvärlden en skön övning jag rekommenderar.

 

 

 

 

 

 

 

Bild av 3333873 från Pixabay


Om du inte kommer in på klippet gå in på länken här https://www.youtube.com/watch?v=-gduC0pt7MU&list=PL1rmK9MxfuFwAH_QexcHmdXlbzaFpzJ1n&index=10



Kramar på er!

 

 

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

mediafrida

mediafrida

mediafrida

mediafrida


Ovido - Quiz & Flashcards