Alla inlägg under september 2021

Av Frida Schneider - 29 september 2021 12:00

       På tisdagen var vi och besökte Lars Lerins konstutställning.

 

 

Jag kommer dela upp den här vistelsen från konstutställningen i 2 inlägg eller fler för det är så mycket!

Det var många fina tavlor med olika bilder , jag gillar verkligen hans målning.

    Det var häftigt att se utställningen i verkligheten jag har ju bara sett den  på tv innan.

 


Av Frida Schneider - 24 september 2021 15:30

               Den 20 -22 september var jag på en tripp med mina föräldrar i Karlstad


Jag kommer att göra 3 delar av det den här vistelsen. Vi åkte igenom trollhättan och    vänersborg, och dalsland.


Vi tog en paus i närheten av åmål.  Sen åkte vi vidare.  När vi kom fram till Karlstad gick vi omkring i stan och letade efter ett bra lunchställe! 

 

Till slut hittade vi en bra italiensk restaurang jag åt en god pizza där.

 

 

   

Det ingick dricka och salladsbuffe och bröd och smör och kaffe med hallon och blåbärspaj med vaniljsås! Mums! 

   

 

Sen och åkte vi till hotelet vi skulle bo , vi bodde  på scandic klarälven med gångavstånd till centrum.

 

Mer om vistelsen berättar jag i nästa avsnitt kram på er!

Av Frida Schneider - 21 september 2021 15:30

         Här är ett kort men intensivt tabatapass med underbara Sandra Friberg.

 

 

   Ett jätteroligt pass med olika roliga rörelser.

 

 

Bra om du vill köra ett kort pass eller kombinera med andra pass . Gå in på länken nedan om du inte kommer in på klippet :)  


Av Frida Schneider - 17 september 2021 15:30

                I somras var vi med boendet och åt lunch på ett mysigt ställe i Kungälv ,

                 som heter Mollys Glass & Bar.

 

 

Mysigt ställe med god mat och god glass. Ja  

Jag kan tycka dom hade kunnat ha lite mer vegetariskt och något veganskt alternativ och ett minus att dom bara har pepsi max och inte coca cola zero annars bra.

Som sagt väldigt god mat och god glass jag åt halloumiwraps .

Jag och dom flesta av åt glass efteråt jättegod glass.

 

Här sitter mina gode vän Jörgen Hansson och äter kyckling med pommes frites!

Ha det gött! 

Av Frida Schneider - 14 september 2021 15:30

                    Jag vill tipsa om en jättebra kaffetermos kanna som jag köpte på 

                             klädkällaren i söndags en födelsedagspresent till mig själv :) 

        Jättebra termoskanna den rymmer 1 liter och håller värmen länge i morse hade jag kvar lite kaffe från igår eftermiddag och det var fortfarande ljummet så värmen håller länge ett hett tips ha det gött! 

 

Av Frida Schneider - 10 september 2021 15:30

           Här kommer ett träningspass med Sandra Fribeg och hennes dotter Ebba.

 

 

Det här passet är ett helkroppspass med kondition och styrketräning det är utan hopp,

 

fast lika intensivt ändå men mer skonsamt för leder bra om man behöver vara försiktig med knän och fötter och så vidare.

Väldigt roligt pass    Det brukar inte gå att gå in på klippet på mobilen så om du kollar från mobilen så gå in på länken nedan


https://www.youtube.com/watch?v=dAIzJN86e_0&list=PL6DY12ITWUZHFSWSdbo6YCmyXQarOj_u4&index=16&t=1225s

Rymdkramar :) 

Av Frida Schneider - 7 september 2021 15:30

          Jag är engagerad i WaterAid en organisation som jobbar för att människor ska få

                  rent vatten , toalett, hygien och sanitet.

 

 

Varje dag dör det människor pågrund av smutsigt vatten.

 

Det var när jag såg musikhjälpen 2015 tror jag det som jag körde talas om WaterAid

 

kan ha hört någon gång innan men tog inte till mig av det lika mycket i så fall.

 

Då hade dom Sofia Helin på videosamtal tror jag hon är ambasadör för WaterAid.

 

 Hon sa att på en del ställen i världen där dom inte har tillgång till toalett så kan tjejer bli våldtagna om dom gör sina behov i skogen.

 

Då bestämde jag för att engagera mig i Wateraid och jag har haft några insamlingar nu har jag precis startat en insamling på facebook i samband med min födelsedag.

https://www.facebook.com/donate/636210620681456/10158285008032541/

 

Om du vill veta mer om WaterAid så kan du gå in på den här länken : 

 https://www.wateraid.org/se/

Ha det gött rymdkramar <3 

Av Frida Schneider - 3 september 2021 15:00

                   Här kommer ett bra tips på en meditationsövning.

 

 

 

Det är Tanja Dyredand som gör guidad meditation på youtube.

 

 

Hon har flera bra övningar. Den här kroppsscaning när man skannar av kroppen del för del.

Det är skönt att få bara fokusera på varje kroppsdel en i taget och stänga av andra tankar och vila. Bra mot stress och för min ADHD ständigt stormande. Mer om min ADHD kan läsa i min ADHD-blogg kram på er!

 

 

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

mediafrida

mediafrida

mediafrida

mediafrida


Ovido - Quiz & Flashcards