Alla inlägg under maj 2022

Av Frida Schneider - 31 maj 2022 12:00

Här ett combatpass med underbara Sandra Friberg på ca: 20 minuter mest konditionsträning men lite styrka är det väl också!

  

Roligt pass med olika övningar !


Testa gärna !

Kramar på er!


Av Frida Schneider - 24 maj 2022 12:00

                  Här kommer ett träningstips idag lite längre pass än jag brukar tipsa om!

 

 Idag är det zumba ! Det här passet hittade jag på youtube under en period som jag tränade som mest!

För en gång skull är det inte pass med Sandra Friberg men hon ska absolut inte

underskattas hon är grym 

Bild av Brigitte Werner från Pixabay

 

Man kan väl säga att det är ett ganska intensivt pass men man kan ju välja sitt eget tempo om man vill kan man köra lite uppvärmningsvideos innan .

 


Om du inte kommen på klippet gå på länken här:  

https://www.youtube.com/watch?v=y9raJrc-X9k&list=PLspxc9NQXJDbJmFpMkZRq1ZLqj2cJCmMO&index=


Kram på er!

Av Frida Schneider - 17 maj 2022 12:00

     Idag är det den internationella dagen mot homo och transfobi!

Bild av janeb13 från Pixabay


Dagen instiftades för att uppmärksamma våld och diskriminering  som hbtq personer utsätts för 

runt om i världen.

 

Själv kom jag ut som bisexuell för snart  8 år sen! Men det är väl inte så märkvärdigt eller?

Källa:Karolinska institutet.

Kram på er.

Av Frida Schneider - 13 maj 2022 12:00

Nu dags för träningstips! Idag är det ett härligt träningspass med Sandra Friberg!

 

Ett kort men någorlunda intensivt danspass!   Det är varierande danssteg med olika härliga låtar! 

   

Bild av Brigitte Werner från  Pixabay gratisbilder.

Om du inte kommer in på klippet gå in på länken här :https://www.youtube.com/watch?v=DMU-ssx9LxA&list=PL6DY12ITWUZHqKHl2w5PEOBKV31TKLTQJ&index=2

Kram på er!

Av Frida Schneider - 10 maj 2022 12:00

 Nu när kulturlivet har kommit igång ordentligt!  Så har det uppkommit andra problem!


Det är brist på ordningsvakter!   

Bild av Brandon Bolender från gratisbilder Pixabay


Mauricio Aguilera som är vd på Sam Security  i Växjö och Kalmar säger att det kommer bli kaos men det bara är att gilla läget! Ja gilla läget vet jag inte om jag gör jag undviker kanske konsert i sommar tja jag åter står att se!    

Bild av StockSnap från gratisbilder Pixabay


Ramin Amiri vid vaktcetralen säger att det väntas vara en krissommar  i år och det är den värsta bristen någonsin.


Skälet är att att det har varit lägre efterfråga under pandemin och att avgiften blivit högre för att utbilda sig till ordningsvakt!

 

Källa: Msn nyheter

 

På återseende     

Av Frida Schneider - 6 maj 2022 12:00

  Idag är det hembakatdagen! Den här dagen är instiftat av tidningen hembakat.

 

 

Jag vet inte varför dom instiftade dagen! Själv tycker jag om att baka för att lugna min kaosiga ADHD-hjärna .  

Bild av Александр Денщиков tagen från pixabay gratisbilder


Jag funderar på att kanske baka banankaka i helgen eller müslimuffins!

 

Bild av congerdesign från gratisbilder Pixabay

Trevlig helg alla! 

Av Frida Schneider - 3 maj 2022 12:00

Det här passet är ett kort och intensivt helkroppspass !

 

Bra om man har ont om tid! Det är övningar för hela kroppen!

  

Och även en konditionsövning! Jag körde det här passet igår

 

orkade inte träna så mycket igår men jag kände att jag ville göra nånting så då fick det bli det här korta passet!

 

 

Jag körde uppvärmnig innan och även nedvarvning och stretching efteråt!    



Om du inte kommer in på klippet gå in på länken här: https://www.youtube.com/watch?v=zHOGVP82gWs&list=PLspxc9NQXJDYDk7wlXIUYV4ZZ9llD4G2N&index=7

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

mediafrida

mediafrida

mediafrida

mediafrida


Ovido - Quiz & Flashcards