Alla inlägg under februari 2023

Av Frida Schneider - 28 februari 2023 12:00

             Hej på er !  Idag tänkte jag tipsa er om ett bra klipp på tuben!

 

 

 

Det här klippet är bra som avslappning och att använda när man gör egen meditation som inte är vägledd .

 

https://www.youtube.com/watch?v=2Xn58bEbh3k

Jag kan också varmt rekommendera att använda klippet som

 

avslappning på kvällen när man ska somna!

 

Ha det gött !

Av Frida Schneider - 27 februari 2023 16:14

Jag har skapat en ny blogg!

Av Frida Schneider - 24 februari 2023 12:00

    Idag bjuder jag på ett andligt meditationsklipp på youtube.


 

 

Det här klippet är bra för att ladda med positiv energi!



  

I klippet ser det ut som man är på en härlig plats .


https://www.youtube.com/watch?v=osVzAj5o6NE


Jag försöker att vara på den här platsen mentalt det är en skön känsla   

 

Testa själva jag rekommenderar varmt det här youtubeklippet för lite spirituell

 

meditation och samla krafter.

 

Ha det gött och lycka till!

 

Nu tar jag helg!

 

Av Frida Schneider - 21 februari 2023 12:15

Idag bjuder jag på nostalgi från min barndom, Jag ska berätta  för er om tvprogram jag minns 


från min barndom.


I början av 90-talet var det ett väldigt härligt familjeprogram på fredagar som hette 24 karat med programledaren


Harald Treutiger . Programmet sändes i svt 2 12 januari 1990-  23 dec 1994.  

Det var 3 lag med 2 i varje lag som tävlade om 21 kilo guld det var där programtiteln kom.

 

 

https://www.youtube.com/watch?v=ASYfpbk4Bls

 

 

Senare år kom " Rena rama sanningen " som var en uppföljare på 24 karat.

 

 

Som också leddes av Harald Treutiger. I det programmet var 2 lag som tävlade mot

 

varandra ett tjejlag och ett kill-lag oftast var det 2 vänner som tävlade i var sitt lag + en

 

känd person.

 

https://www.youtube.com/watch?v=PJm7Z-7p2WU

 

Jag minns väldigt väl ett program när Kristin Kaspersen var med i tjejlaget och

 

skådespelaren Gerhard Hoperstorfer var med i kill-laget.

 

Lagen fick svara på olika frågor om det var sant eller falskt.

 

I programmet avslöjade man om produkter från reklamfilmer verkligen uppfyllde det som påstod.

Harald var en väldigt skicklig programledare i bland saknar jag den gamla goda tiden.

 

Kram på er!

 

 

 


Nostalgi · nöje · tv
Av Frida Schneider - 17 februari 2023 12:00

  Glad Fredag på er alla läsare! 

 

Idag bjuder jag på en kort men bra meditationsövning med Tanja Dyredand.

  

Det är en meditationsövning där man ska tänka på saker man är tacksam för!

https://www.youtube.com/watch?v=eNPkmt_4aCM&list=PL1rmK9MxfuFwAH_QexcHmdXlbzaFpzJ1n&index=12 

 

Det är några andningsövningar också en meditationsövning jag verkligen

rekommenderar .


Ha en trevlig helg alla!

Av Frida Schneider - 14 februari 2023 12:00

Idag får ni del 2 av Marcus Berggren på dreamhack!

 

 

I det här avsnittet får vi se Marcus tanka på macken !    

Marcus är galen precis som i första avsnittet ha ha ! Han låter en ung kille hoppa in för honom en stund för han är så ölsugen , men han spelar lite under tiden han hoppar in.

 

 https://www.youtube.com/watch?v=R3UpCuwgnKA&t=290s

 

Helt klart värt att se på jag vet inte om det var där idén till "Marcus möter "

kom till för det liknar Marcus Möter väldigt mycket !  

 

Ha det gött kram!


Av Frida Schneider - 10 februari 2023 12:00

Idag bjussar jag på ett reportage med Marcus Berggren där han är på dreamhack ett lan.



Det här påminner om hans reportageserie "Marcus Möter " .


Marcus pratar med olika personer på lanet! Det händer en del saker runt omkring så d


det är andra saker än själva lanet som händer där!


Det här är del 1 andra delen kommer om ett tag.


 

 

https://www.youtube.com/watch?v=87nOfuelwaA

 

Marcus träffar bland annat Sean Banan där!

 

Det är väldigt underhållande och mycket humor!

 

Ha det gött! Så hörs vi kram på er!

 

 

 

Av Frida Schneider - 7 februari 2023 13:15

    Idag är det tankens dag! Den dagen firas 7 februari varje år ! 

 

Syftet med tankens dag är att öka medvetetandet om hur tankar påverkar en!

 

Det ligger mycket i det ,jag kämpar själv med att trycka bort negatiava

 

tankar försöker tänka tänk inte så när vissa negativa tankar  dyker upp !

 

Man kan ju åtminstone försöka!

 


Den här temadagen får mig också att tänka på tankens kraft som även med ett annat

 

namn heter attraktionslagen , det kommer jag prata mer om i ett annat inlägg men det är väldigt intressant !

 

Ha det så bra på "tankens" dag " kram på er  

 

 

 

 

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
<<< Februari 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

mediafrida

mediafrida

mediafrida

mediafrida


Ovido - Quiz & Flashcards