Alla inlägg under oktober 2022

Av Frida Schneider - 28 oktober 2022 12:00

Idag ska jag prata om tvprogram jag saknar!

 

   

 

Jag saknar Grynets program Grynets show, Grynet på vift , Grynets megashow och så vidare här är ett roligt klipp som jag har hittat! 


 

Jag saknar också "På rymmen"  som gick på fredagskvällarna där det gick ut på att  man tävlar i par alltså 2 i varje lag och varje rymmarpar gömde sig  i en telefonkiosk i var sin stad och hade varsin jagare det gällde att  inte bli hittad får då åkte man ut !

 

Det finns säkert flera program jag saknar jag ska återkomma. Men jag tycker väl ändå  att det var bättre fredagsprogram förr. 

 

Ha det gött!

Av Frida Schneider - 25 oktober 2022 12:00


Idag bjussar jag på ett träningspass med Sandra Friberg!


Det  här är ett skonsamt och lågintensivt träningspass utan hopp! Man kan själv välja det tempot som passar en!

  

Det är olika styrkeövningar och balans men inga hopp och alla övningar är stående.

 

Jag har testat en gång kom inte ihåg när det var!

 

Jag kan i allafall rekommendera detär ett bra pass om man inte orkar köra så intensivt men ändå vill va i gång

 

 

Ha det gött!

 



Av Frida Schneider - 21 oktober 2022 12:00

   God fredag på er alla godingar! Idag bjussar jag på pausgympa .

 

 

Det finns en youtubekanal som har lite olika sorters gympa. Det finns en spellista som heter 

 

paus workout som jag har sparat till min youtubekanal så jag hittar listan lätt

 

Dom här övningarna är bra att ha som paus så man inte blir stillasittande för länge !

 

Res dig upp då och då och gör lite pausgympa .  

Här är ett utav dom klippen som jag har testat några gånger och jag kan varmt rekommendera!

Ha det gött!

 

Av Frida Schneider - 18 oktober 2022 12:00

Nu får ni en härlig meditationsövning av mig ! Idag är det Tanja Dyredand !

 

En meditationsövning där man skickr medkänsla och omtanke och det minskar stress också.

 

En bra övning för att jobba med sitt inre.

  

Bild av chiplanay från Pixabay


Ha det gött!

Av Frida Schneider - 14 oktober 2022 12:00

Idag bjuder jag på meditationsövning med Sandra Friberg!

 

Det är en mindfulness meditation . En inre resa där man ska vara närvarande här och nu!

Man öppnar upp sitt inre väldigt intressant och nyttigt!

 

Det var ett tag sen jag gjorde den här övningen nu jag ska kanske göra den  snart igen !

Man kan jobba med sig själv i den här övningen och man väljer om man vill arbeta med något jobbigt eller något mer lättsamt. 

Lycka till och trevlig helg alla!

 


Av Frida Schneider - 11 oktober 2022 12:00

     Idag är det "Internationella komma ut dagen"

 

Den här dagen är ett sätt att uppmuntra hbtq personer att " komma ut " 

 

 

 

Trey_Musk från Pixabay gratisbilder på nätet  

 

 

Själv är jag bisexuell och kom ut odentligt i Juni 2014 . Jag kom ut på facebook och

 

försökte att göra det så naturligt som möjligt! Jag sa så här vissa tror att bisexuella har

lättare att hitta en partner men det stämmer inte med alla för jag är bisexuell och jag är

 

jämt singel . Ni kan läsa hela mitt komma ut in lägg här

 

https://www.facebook.com/FridaSchneider/posts/pfbid0tbpkxKuZyj2kw5Ho68sxeJ3xzK7S9njAURGiTbbR5cac
P9w1uZYvAqm2PBHw2zdVl

 

Bilden nedan är symbolen för bisexuell.

                                   Bild av All_CC0_Public_domain från Pixabay gratisbilder på nätet

 

Ha det gött nn och hoppas att alla som inte kommut en än vågar komma ut! 

Av Frida Schneider - 7 oktober 2022 12:00

     Idag ska jag tipsa om ett recept på vegansk fläskpannkaka ! 

 

 

Jag har fått låna en kokbok som heter vegansk husmanskost  av Gustav Johansson som driver en vegetarisk matblogg som heter :  " Jävligt gott " 

 

Dock gjorde jag inte riktigt som receptet för hade ont om tid jag tänkte göra om det snart!

 

Det är några saker jag tog bort som är  i originalreceptet jag skippade kikärstmjölet och kikärtsspad och så vidare!

 

 

Tog ca : 8 dl mjöl och Ca 3 msk majstärkelse och lite herbamare (örtsalt)

 

och 8 dl havremjölk och så gjorde jag fejkon på tofu.

 

Jag skar  tofu i tärnor och  i liquid smoke och agavesirap och soja. Och stekte så det

 

skulle likna bacon och la på långpannan och sen rörde ihop pannkakssmeten och

 

hällde över långpannan och gräddade i ugnen.

 

Återkommer med bättre beskrivning!

Trevlig helg!

Av Frida Schneider - 4 oktober 2022 12:00

           Idag är det kanelbullensdag som säkert dom flesta av er vet!

 

 

Det var 1999 som hembakningsrådet startade den dagen då det fyllde 40 år.

 

 

Själv fick jag reda på det 03 när gick jag gick mitt sista år (4:e) på gymnasiet då hade vi något

 

som heter mat och boende  på fredagarna på förrmiddagen vi bakade och lagade mat

 

och ibland hade vi teori! Det var i skolan på den lektionen som vi bakade kanelbullar på

 

kanelbullens dag 03 det var då jag hörde talas om det första gången!

 

Bild av Ann-Britt Nilsson från Pixabay


  

Bild av sork från Pixabay

Jag älskar kanelbullar och har redan tjuvstartat!

 

Passa på att njuta av kanelbullar och ha det bäst alla mina läsare kram på er!

 

 


Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

mediafrida

mediafrida

mediafrida

mediafrida


Ovido - Quiz & Flashcards