Alla inlägg under december 2022

Av Frida Schneider - 20 december 2022 12:00

             Här kommer en julhälsning från mig , David Rydén och Christoffer Larsen 

Jag sjunger  white Christmas  och dom spelar gitarr     !

https://www.youtube.com/watch?v=iwhi-cHKG9Y

 

Det är 6 år sen nu men jag tycker ändå det känns passande som en julhälsning är väldigt stolt över det klippet ! 

 

Vi tre gjorde ett bra klipp det blev ett väldigt bra youtubeklipp !

 

Ha det gött och god jul på er vill jag önska er redan nu !

Jag kommer troligtvis uppdatera min ADHD-blogg mer dom närmsta veckorna istället för min mediablogg!

Kramar från mig 


Av Frida Schneider - 16 december 2022 12:00

              Nu håller musikhjälpen på  för fullt! Årets tema är :

 

                För en tryggare barndom på flykt från krig!

 

 

Det händer massa saker hela tiden och många gäster ! 


 

Här kan du se vad som händer : https://sverigesradio.se/artikel/schema-musikhjalpen-2022

 

Det gick inte att hitta bilder på musikhjälpen så jag gjorde en rebus hoppas ni fattar!

   

Nu tar jag helg kram på er! 

 

 


Av Frida Schneider - 13 december 2022 12:00

     Här är en kortfilm som mina jobbkompisar på media har gjort! 

 

 

   Jag är stolt över att få presentera kortfilmen Ale- Lätt att leva.  

En film av Hanna Eriksson och Sebastian Sädås som skådespelare .     

 

Musik av : Jörgen Hansson.

   

Filmklippare : Christoffer Larsen  , David Rydén producent ,

 

Skriven av :Pasi Tolvannen

 

Filmatiserad av David  Rydén ,Christoffer Larsen ,


 

Pasi Tolvannen och Fernado Caceres.

 

Stillbilder: Angelica Andersson.

 https://www.youtube.com/watch?v=48sgAoWALQo

 

 Filmen handlar om att det är lätt att leva Ale! Hanna och Sebbe är att par som lever på vikingatiden i modern tappning ni får se själva! Jättebra jobbat mina goa jobbkompisar !

Trevlig lucia alla   

 


Av Frida Schneider - 9 december 2022 12:00

  Idag är det Annadagen då lägger man lutfisken i blöt enligt       traditionen !

 

Vi har aldrig gjort det i min familj vi har alltid köpt färdig , men nu har

 

vi tagit bort lutfisken för det blev för mycket !


 

Själv är jag vegetarian sen 20 år tillbaka så jag äter inte fisk längre!

 

Även julölet skulle vara färdigbryggt på annadagen!

 

Vill passa på att säga grattis på namnsdagen alla Anna!

 

Ha det gött nu så hörs vi kramar!


Av Frida Schneider - 6 december 2022 12:00

    Idag är det Nikolausdagen!  Den firas till minne av biskopen Nikolaus av Myrra!

 

Man firar det på vissa delar av europa !  Nikolaus är han som man kallar jultomten!

 

I Tyskland ställer barnen ut sina stövlar så lägger Tomten Godis i stöveln !

 

Min pappa är tysk så vi har alltid haft den traditionen hemma!

 

 

 

Källa: wikpedia plus min egen barndom.

 

Vill du veta mer om den här dagen så kan du läsa det här! 

https://sv.wikipedia.org/wiki/Nikolausdagen

 

Tack för mig kramar! 

Av Frida Schneider - 2 december 2022 12:00

  Idag bjussar jag på  rörlighetsträning med Sandra Friberg!

 

Ett väldigt kort pass om man vill så kan man lägga till något mer för att komplettera!

Om du inte kommer in på klippet gå in här 

https://youtu.be/QX1XxRLUsIM

Du behöver en pinne för att göra det här passet !

Lycka till nu tar jag helg!

 


Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

mediafrida

mediafrida

mediafrida

mediafrida


Ovido - Quiz & Flashcards