Alla inlägg under april 2022

Av Frida Schneider - 29 april 2022 12:00

             Idag är det svenska friluftsdagen! Den firas 29 april varje år!

 

        Det är för att uppmärksamma ett bra friluftsliv utan att slänga skräp efter sig!

 

Bild: tagen från gratisbilder pixabay


Själv älskar jag att vara i skogen ! Gärna gå på picknick!  Jag får se om jag kommer ut idag !

 

När jag är ute promenerar i skogen eller vid skogen tar jag ganska ofta bilder 

Här är en bild som jag tog när jag var ute i skogen i höstas!

 

Ha det gött kram på er!

 

 

Av Frida Schneider - 26 april 2022 12:00

  Idag är det promenadens dag!   Jag brukar promenera minst en gång om          dagen!

 

 

Jag gillar att lyssna på musik eller podd när jag är ute och går !


 

Ni vet väl att man ska gå minst 10000 (tiotusen) steg per dag?

 

Själv har jag som mål att gå tio till femtontusen steg per dag det är ungefär så

 

mycket jag orkar just nu!

Ganska ofta när jag är ute och promenerar så tar jag bilder   

 

Det har blivit ett stort intresse!

 

    Dom två sista bilderna har jag tagit när jag varit ute och den första bilden har jag lånat från pixabay gratisbilder

 

Ha det gött och rör på er om ni kan!  


Av Frida Schneider - 22 april 2022 12:00

   Idag är det jordens dag !   Det är för att uppmärksamma  miljöproblemen i världen.

 

Personligen tänkte jag förbättra mig lite  vad det gäller att tänka på miljön ska börja med matavfall måste

 

bara hitta något att ha påsen i som jag slänger matresterna i .

 

Även om man inte slänger någon mat så finns alltid bananskal och så vidare.

  

Jag är visserligen vegetarian vilket också är bra för miljön  men jag blev  inte vego

 

av den anledningen!

 

Där emot tycker jag visst att man ska få flyga lite!

 

Vad gör du för att tänka  på miljön?Kommentera gärna!

 

Av Frida Schneider - 19 april 2022 12:00

         Följ Mauri Hermundsson på uppdrag mat på youtube.

 

Han åker land och rike och lite utanför sverige ibland också för att testa olika saker som har med mat att göra!

 

Och ibland får personer göra olika  utmaningar!  Uppdrag

 

Bilden tagen från gratisbilder på nätet.

 

 

 

  

Mat

Bilden tagen från gratisbilder på nätet.

 

 

Här är ett av mina favoritklipp från kanalen:

Om du inte kommer in på klippet gå in på länken här: https://www.youtube.com/watch?v=s_ILmi3R3Yg

 Titta och njut!

Kramar /Frida 

Info · tips · youtube
Av Frida Schneider - 12 april 2022 12:00

          Nu är det påsk i allafall i helgen!  Det sägs att  den här veckan är stilla veckan    men jag tycker det borde vara påskveckan för på lördag är det ju påskafton så jag tänker ändra på det haha haha!!!

  Som dom flesta säkert vet så infaller påsken olika datum olika år och det har bland annat med månen att göra där du  du ser ett tecken i almanacka för fullmåne efter vårdagjämningen så är det dagen efter som påskdagen infaller!

 

När jag var barn letade vi äter ägg ! Nu får man väl köpa sig sina egna påskägg men det är ok för mig!

 

 

Nu förtiden brukar vi oftast ha påsklunch hos min tvilingbror!

 

Jag får se om jag gör någon vegansk skagenröra i år den som lever får se!

Kram på er och Glad Påsk! 

 


Av Frida Schneider - 8 april 2022 12:00

           Den här veckan  är det bra mellolåtar på svensktoppen!

 

 

      Clara Hammarström kom på 6:e plats i år på mello med sin låt  "Run To The Hills"

 

     Men nu ligger hon 1:a på svensktoppen och Cazzi Opeia är på andra plats med        sin   låt  " i can´t get enough " .

 

 

  '

Vinnaren Cornelia Jacbobs ligger på tredje plats  med sin låt "Hold me Closer" och Anders Bagge på fjärde plats med sin låt " Bigger Than The Universe "

 

Den här veckan är det bara mellolåtar som ligger på svensktoppen och det är första gången någonsin som det bara är mellolåtar på svensktoppen!

 

Grattis Klara Hammarström du är ifall etta på svensktoppen just nu :) 

 

Källa: Msn nyheter.

Bilder: Gratisbilder från pixabay.

 

Av: Mig Frida Schneider (Helgalen) 

Av Frida Schneider - 5 april 2022 12:00

                           Härligt konditionspass! 

 

30 minuter afrodans! Härligt att få skaka loss lite! Om man kör lite lugnare kan man även ha det som vardagsmotion  eller låginternsiv träning jag brukar göra det ibland! 

Om du inte kommer in på klippet kan du gå in på länken här :  

https://www.youtube.com/watch?v=I4ko6SzWC9M&list=PL6DY12ITWUZHcuLMOBVM1dBgsc42HsZsn&index=27

Lycka till !

Av Frida Schneider - 1 april 2022 12:00

          Hej på er alla underbara som läser min blogg! 

 

 

 Idag är det som ni säkert vet 1 april vilket är skojardagen sedan  urminnes tider!

 

 

Tänkte berätta lite fakta om den här dagen och även berätta om mina egna erfarenheter om aprilskämt!

 

 Det är oklart var  det kommer ifrån men det tidigaste informationen om begreppet kommer från 1500-talet!

 

Jag är ganska dålig på aprilskämt jag har skämtat med min vänina Therese Brant

 

   att jag fått skivkontrakt bland annat!  Alltså såna saker jag vill ska hända på riktigt         ganska löjligt!

 

Min mamma brukade  alltid skämta med mig och mina syskon att det typ stod en hare utan för fönstret ! Uruselt Aprilskämt mamma

 

 

 

 

 

 

Va nu på eran vakt och så ni inte blir lurade kram på er :) 

 

Bild: Tagen från pixabay gratisbilder

 

Källa: Wikipedia

 

 

 

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

mediafrida

mediafrida

mediafrida

mediafrida


Ovido - Quiz & Flashcards