Alla inlägg under november 2023

Av Frida Schneider - 28 november 2023 12:15

              Idag tänkte jag dela med mig av hur jag tänker om attraktionslagen!

 

 

Attraktionsslagen är universiums starkaste naturlag . Det kallas också ibland för tankens kraft.

 

Det man du fokuserar på det är det du sänder ut fokusera inte med det du inte vill för då är det , det man manifesterar ! 

Som exempel om du tänker jag vill inte vara singel då fokuserar du på att  fortfarande vara singel fundera på vad du vill i stället .

 

Antagligen vill du hitta kärleken då är det , det du ska fokusera på!

 

 

Jag har tänkt mycket på den senaste tiden på att jag ska lyckas gå ner i vikt på ett eller annat sätt och även hålla vikten och inte glida tillbaks som jag gjort många gånger !

 

Rätt var det är så såg jag på facebook viktväktarna 50% rabatt då band jag upp mig för

 

ett år ! Började köra på riktigt förra måndagen och vägde mig igår nu har jag gått ner 2,4 kilo på en vecka så ni ser det funkar :) 

 


Jag har också skrivit affirmationer om hur jag ska hålla vikten ! Affirmationer är korta meningar om det man önskar som kan säga till sig själv eller tänka som en meditation!

 

Ha det gött kram på er!


 

 

 

Av Frida Schneider - 24 november 2023 12:00

          Idag bjuder jag på en promenadmeditation !

    Det är kanske inte riktigt som det låter !

     Tanken är inte nödvändigtvis att du  ska gå ut och promenera själv,

 

utan du ska fokusera på det du ser och hör i klippet och leta efter tre saker under tiden när du tittar på videon.

 

https://www.youtube.com/watch?v=Q0UIQ5_rkSM

  

Det är viktigt att du tittar och inte blundar så du hittar du ska leta efter :) 

 

Vad  du ska leta efter får du reda på när kollar på klippet cliffhander!

 

Den här meditationen är ett bra sett tömma sina tankar!

 

Ha det gött ! Kram på er!



Av Frida Schneider - 21 november 2023 12:15

     Idag bjuder jag på mer andligt!  I det här klippet berättar

     

Margareta Toorell om hur   man blir mer mottaglig för andra!

 

Hon förklarar hur man öppnar upp sina chakran och även hur man stänger sina chakran!

 

Jag vet inte om jag vågar trots att jag är nästan 100 % säker på att jag är medial!


Min största rädsla är väl att jag ska se andar  och bli skrämd eller ha föraningar om att något hemskt ska hända!

 

Men vi får se vad som händer framöver nu har jag köpt en orakelkortlek också så nu

 

har jag uttökat min utröstning ytterligare!

 

Ha det gött och kram på er! 

Av Frida Schneider - 17 november 2023 12:00

Onsdagen 15 november så tog jag och min vän Jörgen, Lena min kontaktperson på

 

boendet och Personal Carina en tur till Haga!

 

Vi började med att äta lunch det var en saluhall där man kunde välja mellan olika restauranger jag valde en italiensk restaurang där .

 

Sen gick jag och Lena till en affär i haga som heter regnbågen det är en spirituell affär dom har kristaller och olika spåkort och andra saker som hör till rökelse spåkulor och så vidare !

 

Medan Jörgen och Carina gick till andra affärer sen tog vi en fika en innan vi åkte hem jag beställde en stor Kanelbulle mums :) ! 

 

 

Här är några bilder jag tog på regnbågen :) 

               

Ha det gött och kram på er :) 

 

Av Frida Schneider - 14 november 2023 12:15

                          Hej på er!   Nu blir det mer andlighet!

 

Margareta Toorell ger tips på hur man kan få mer struktur på sin medialitet!   

Hon berättar hur man tränar upp sin mediala förmåga bland annat med meditation!

 

Det är väldigt spännande :) Hon ger flera bra förslag ett hett tips till alla som vill

 

utveckla sin medialitet :) 

 

https://www.youtube.com/watch?v=nWc-qvoPYIY


Ha det gött kram på er 

Av Frida Schneider - 10 november 2023 12:00

Här kommer troligtvis den sista delen av Kretaresan :)   Hoppas jag får med allting nu

 

annars får ni höra av er om det saknas något att ta med!

 

Det var jättegod frukostbuffé på hotellet som hade det mesta man kan tänka sig till 

 

frukost!

 

   

Lyxigt att kunna äta fetaost till frukost gött!

   

 

Fetaostgratinerade tomater dom var ganska goda  men dom kokta  äggen va äckliga tog bara kokt ägg första morgonen och åt inte ens upp det var stenhårt och smakade skit!

   



Goda frukter var det i buffén också plommonen var jättegoda i Grekland :) 



   

Gött bröd var det också med goda kakor :) 

 

Smoothie för den som vill ha :)   

 

Äggröra och omelett var det varje dag även bacon men det åt jag inte eftersom jag är vegetarinan omeletten var olika sorter ibland champinjoner och nån dag var det tomat det var gott!

   

Amerikanska pannkakor var det också men det åt jag aldrig inte min grej!

 

 

Det vanliga kaffet var sådär men espresso och cappucino var god!

     

Det var en väldigt mysig innegård tyvärr satt vi bara där en morgon för mamma tyckte 

det var kallt!

 

 


Mamma och pappa :)

 

Det var även vattengympa  på hotellet fast på sunving som ligger bredvid för vårat hotell tillhör sunwing men tyvärr har jag inga bilder på det!

 

Ha det gött nu och kram på er :) 

Av Frida Schneider - 7 november 2023 12:15

Nu kommer del 4 då! Jag måste erkänna att jag längtar efter att resa igen!

 

Inte så att jag vill till samma ställe men längtar till att komma till solen och värmen!

 

En dag tog jag mig en sväng lite längre in i byn! Det var ganska mysigt!

 

 


Här kommer fler bilder!

 


Det fanns fler hotell i byn vissa verkar va mindre kända !

           

 

   

På den här bilden ovan är det nåt berg jag vet inte vems bilen är!

 

   

Kvällsbad solen tog en hel del men jag var försiktig jag blev inte bränd :) 

     

Det är mycket att skriva om och många bilder så jag har bestämt att det blir en del 5 också :) 

Ha det gött och kram på er! 


Av Frida Schneider - 3 november 2023 12:00

   Här kommer del 3 på Kreta resan det kan bli del 4 också!

 

 

     Nu kommer lite bilder från poolområdet!  

I den här poolen badade vi varje dag jag simmade mycket och fick en del motion :) 

    Vacker utsikt var det också jag tyckte det var mysigt att både tidig kväll poolen var öppen 

till 20:00 det är ganska lagom för sen blir det mörkt!     

Det fanns sköna solstolar också om man vill ligga och sola men mam får va försiktig och smörja in sig och inte ligga och pressa för mycket för då kan man bränna sig!

 

Jag återkommer i nästa avsnitt ha det gött så länge!

 

Trevlig Helg alla :) 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

mediafrida

mediafrida

mediafrida

mediafrida


Ovido - Quiz & Flashcards