Alla inlägg under februari 2021

Av Frida Schneider - 26 februari 2021 16:30

              Nu är det dags för träning här kommer ett  bra konditionspass med underbara

            Sandra  Friberg:) 


      Det är ett ganska kort men intensivt pass vill man träna längre kan man ju komplitera med               andra klipp.

 

   Jag skulle rekommendera att man kör hennes uppvärmningsvideo innan det är jätteroliga klipp!

 

 

 

 

 

 

Av Frida Schneider - 25 februari 2021 12:30

      Här kommer ett härligt träningstips!

 

 

 

Step styrka med underbara Sandra Friberg :) . Hon kombinerar både styrka och kondition väldigt varierad träning :) .

 

 

Jag tränade passet i måndags första gången jättebra pass :) 


Av Frida Schneider - 23 februari 2021 12:30

          Nu har jag startat en ny webbplats på wordpress där jag ska försöka kopla ihop båda                         bloggarna på nåt sätt!


Jag har ingen aning om det kommer funka men testar så får jag se vad som händer.

 

Man kan ha olika sidor på sin webbplats där så då kan jag kanske lägga ut länkar till båda

 

bloggarna där :) 

 

Jag kommer fortsätta jobba med båda bloggarna oavsett rymdkramar   

Av Frida Schneider - 19 februari 2021 12:00

        Hej på er!

 

 

Jag har tankar och planer kring på hur jag ska jobba med mina medier framöver.

 

 

För er som inte vet så kan jag säga att jag har en ADHD-blogg också där jag skriver om hur det är att leva med ADHD men också om mitt liv i allmänhet jag är mer privat där.

 

 

Tanken är att jag ska jobba med båda bloggarna men vet inte hur jag ska lägga upp arbetet riktigt men bloggarna ska i allafall höra ihop.

 

Jag har tänkt mig att starta en till blogg eller hemsida där jag länkar båda bloggar och eventuellt andra medier som youtube.

På wordpress kan skapa hemsidor vet jag och jag startade en blogg där för många år sen så jag ska kolla om jag kan öppna nån sida där det är det jag försöker kolla på nu :) 

 

Såhär ser jag ut när jag jobbar med bloggen lite tankspridd som vanligt :)   

Ha det gött och kram på er!


Av Frida Schneider - 17 februari 2021 12:15

   Askonsdagen är dagen efter fettisdagen och första dagen . 

 

Dagen har fått sitt namn från kristen sedvädja att strö aska över dem som kom till kyrkan och lyfte fram sina synder.

 

 

Bra då vet vi lycka till med fastan alla.

 

 

 

Själv ska försöka äta lite striktare!

Av Frida Schneider - 16 februari 2021 12:00

Idag är det fettisdagen eller semmeldagen som man också brukar säga. Jag får se om jag äter någon semla idag har inte bestämt mig så jag får se hur jag gör.

 

Här kommer fakta om fettisdagen!

    


Fettisdagen är den dagen vi traditionellt sätt äter en semla  . Förr var det den dagen man åt upp sig inför den långa fastan innan påsk som varar i 40 dagar . Nu förtiden äter man semlor väldigt länge från Januri till påsk ungefär.

Det kanske vore en bra idé att hålla extra strikt på kosten som ett sätt att fasta för mig får se hur jag gör jag återkommer :)  

 


Ha trevlig fettisdag 

  

 



Av Frida Schneider - 12 februari 2021 11:30

               Idag är det djurförsökens dag. Den uppmärksammas varje år 12 februari.

 

 

Den dagen startades av  "djurens rätt" som vill få världen att reflektera över om alla djurförsök i världen verkligen i är nödvändiga . 

Jag har valt bilder på kaniner som symbol för det brukar ju heta försökskanin och det är ju bara hemskt att ha bilder på djurförsök!

 

      Syntolkning bild 1 : Beige kanin med lite vitt och grått i pälsen sitter i gräset.

Bild hämtad: från nätet

Nu för tiden finns det mycket man kan göra utan att testa på djur men jag vet inte hur det är med läkemedel dock men olika produkter så som som skönhetsprodukter och sånt är inga problem tror jag. Själv använder jag barnängen schampo och balsam och även duschtvål som är både veganskt och inte testat på djur.

 

Syntolkning bild 2: Vit kanin med lite grått i pälsen sitter i snön.

 

Bild hämtad:från nätet 

 

Det var allt från mig ha det gött jag återkommer :) 

Av Frida Schneider - 11 februari 2021 11:30

            Nu är äntligen 90-talets aerobics tillbaks !  

 

Tack Sandra Friberg du är grym! Länge leve hemmaträning! 

Så träna och njut med Sandra Friberg jätteroligt pass och väldigt bra musik också!


Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3
4
5
6
7
8
9 10 11 12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
<<< Februari 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

mediafrida

mediafrida

mediafrida

mediafrida


Ovido - Quiz & Flashcards