Alla inlägg den 9 februari 2021

Av Frida Schneider - 9 februari 2021 11:15

          En sak jag har reflekterat över är syntolkning i olika tvprogram.

 

 

Jag kanske är extra uppmärksam eftersom jag har en god vän som är blind.

Men jag tycker att det har blivit bättre det finns en del Program på svt som är syntolkat.

 

Men ändå är det många program som inte har syntolkning tv4 har  ingen syntolkning vad jag vet!

 

Det vore en bra idé att fråga min vän Jörgen som är blind vad han tycker.

 

Hur svårt kan det vara egentligen? Jag hade kunnat syntolka själv till dom blinda.

  Bilden tagen: från nätet

 

Syntolkning av bild 1 : En man och en kvinna promenererar på en stig i skogen mannen är lång kvinnan håller i mannen med ena armen och håller i en käpp i den andra  hon är troligtvis synskadad.

 

 

Frågan är ska man tala om på vilken plats man befinner sig tillexempel inne på hotellet bussen skidbacken kontoret med mera.  


Syntolkning bild 2 Man underkroppen av honom ,han har jeans och knytskor och håller i en blindkäpp.

 

Det här var min tanke kring det här intressant att veta vad du tänker kring det här.

 

 

 

 

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3
4
5
6
7
8
9 10 11 12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
<<< Februari 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

mediafrida

mediafrida

mediafrida

mediafrida


Ovido - Quiz & Flashcards