Alla inlägg den 8 maj 2020

Av Frida Schneider - 8 maj 2020 11:15

          Det finns inget ont som inte har nåt gott med säg sägs det.

 

 

 

Även det här viruset som går nu har gett positiva effekter.

 

Men på grund av viruset så har allt fler slutat röka!

 

 

I Storbritanien har Brittiska organisationen Action on Smoking tillsammans med You Gov

gjort en undersökning för att ta reda på britternas rökvanor.

 

Det visar sig att över 300 000 britter fimpat sina cigaretter på grund av att dom riskerar att bli allvarligt sjuka om dom får corona. Ja det är ju alltid något positivt hoppas Sverige tar efter! 

 

 

Av Frida Schneider - 8 maj 2020 10:45

     Idag är det tydligen grillens dag !   Det kanske är värt att fira?

 

 

Visste ni om det här ? Det var något nytt för mig vet inte om jag kanske har hört nånting om det!   

 

Det är ju så många temadagar nu för tiden men det är kul samtidigt som vissa saker kan vara lite överdrivet! 

Det är ändå ganska nytt har jag fått reda på nu.

 

Grillens dag firades första gången 2016, och firas varje år fredagen efter första maj.

Det är ett sätt att inviga grillsänongen.  Själv äger jag ingen grill jag kanske kan grilla i ugnen? Vi får se ha det gött så hörs vi snart !

 

 

 

Av Frida Schneider - 8 maj 2020 09:30

Såhär såg vädret ut för en stund sen .   Det är inte riktigt det vi vill ha eller hur? Sol tack !  Men vädret verkar bli bättre framåt eftermiddagen såhär ser vädret ut under dagen.

 

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27 28 29
30
31
<<< Maj 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

mediafrida

mediafrida

mediafrida

mediafrida


Ovido - Quiz & Flashcards