Alla inlägg den 30 november 2021

Av Frida Schneider - 30 november 2021 15:00

          Idag är det alltså Kåldomens dag!

 

 

Jag säger då det alla dessa mattemadagar :) 

 

  Men det är ändå ganska kul  ändå ! 

 

 

Kåldolmens dag har firats sen 2010 på Karl XII:s dödsdag 30 november, enligt föreningen kåldolmens vänner så firar man kåldomens dag för påminnas om att svenk kultur har format samspel med omvärlden inte minst på 1700 -talet som var en period av intensiv kulturutbyte mellan Sverige och orienten!

 

Där ser man.

 

 

 

Jag vet om det har med att göra att dolmen härstammar från Turkiet. 

 

Min mormor gjorde väldigt god kåldomar minns jag, nu mera byter

 

jag ut köttfärsen mot vegofärsen eftersom jag är vegetarian sen


19 år tillbaka! 

Ha det gött! 

 

Av Frida Schneider - 30 november 2021 10:45

             Nu är 14 artister klara för melodifestivalen 2022.

 

 

 

Svt har bekräftat dom första 14 artistena som ska tävla i mello nästa år

 

Det är blandat med både nya artister och veteraner.  

I år ska Anders Bagge vara med och tävla för första gången som artist med eget bidrag! Vad kul! Anders har haft en del scenskräck så det är ju verkligen starkt av honom att ställa upp i mello.

 

 

Här är dom 14 artisterna som är klara för mello nästa år

nedanför bilden!

 

 

Anders Bagge  - "Bigger than the universe"

 

Liamoo -  "Bluffin"

 

Faith Kakembo - "Freedom"

 

Linda Bengtzing - "Fyrfaldigt hurra!"

 

Danne Stråhed - "Hallabalo" 

 

Cornelia Jakobs - "Hold me closer "

 

Omar Rudberg - "Moving like that "

 

Klara Hammarström -" Run to the hills "

 

Tribe Friday - "Shut me Up"


 

Theoz -"Som du vill " 

 

Niello och Lisa Ajax -" Tror du att jag bryr mig " 

 

John Lundvik - " Änglavakt"

 

 

Ha det gött!

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

mediafrida

mediafrida

mediafrida

mediafrida


Ovido - Quiz & Flashcards