Alla inlägg den 1 mars 2022

Av Frida Schneider - 1 mars 2022 12:00

  

 Idag är det internationella pannkaksdagen! 

 Den infaller olika datum varje år men den är samtidigt som fettisdagen är!

Jag tänkte fira pannkaksdagen med att berätta om mina  egna erfarenheter av   pannkakor !   


  

 

Min mormor gjorde äckliga pannkakor dom var alldeles för mörka nästan brända blä   !    Jag tycker pannkakor ska vara ganska ljusa! Hur vill ni ha era pannkakor?

 

Det går alldeles utmärkt att laga pannkakor utan ägg och även utan mjölk för den som önskar!

Den senaste tiden har jag lagat mina pannkakor helt veganska man kan bland annat 

 

 ha majstärkelse eller potatismjöl som bindningsmedel istället för ägg. Ibland lagar jag

 

veganska bananpannkor det är bra mellanmål. Jag ska länka 2 recept på pannkakor som jag lagar ibland.

 

Här är receptet på bananpannkakor  som jag lagar ibland https://www.ica.se/recept/veganska-bananpannkakor-725856/, men jag brukar byta ut mjölet mot havre och lägga i blåbår i smeten jordgubbar hade nog också funkat! Och här det veganska receptet på vanliga pannkakor som jag brukar laga :) 

https://www.vegomagasinet.se/pannkakor-utan-agg

 Bilder: Pixabay gratisbilder

Källa : Nätet

Ha det gött och kramar!

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

mediafrida

mediafrida

mediafrida

mediafrida


Ovido - Quiz & Flashcards