Alla inlägg under juli 2011

Av Frida Schneider - 13 juli 2011 18:15


Ni minns väl för 2 år sen när svininfluensan kom och många vacinerade sig mot  den.


Folk håller tydligen fortfarande på att vaccinera sig varför vet jag inte!


Nu har 23 personer i norge  fått sjukdomen  narkolepsi   av vacinet!


Enligt finska och svenska  studier så finns det ett  samband  med facinet

panderix. Men nu har även Norge haft det problemet.


Narkolepsi är en hjärnsjukdom som gör att man är onaturligt trött och sömning man kan somna var som helst! Jag såg en dokumentär för några år sen som handlade om personer som hade den sjukdomen! En del satt i rullstol bara för att de var så trötta!






Av Frida Schneider - 12 juli 2011 21:00

       Dagens låt blir Viva La Vida   med Coldplay!


      En väldigt speciell låt tycker jag !


     Häftigt  med alla stråkar !  Väldigt mäktig låt   !

Även om cold play sägs vara ett rockband så är väl den här låten inte jätte rockig kanske!

Jag hör ju inte direkt någon gitarr !

 Men man får ändå  lite rockkänsla ungefär samma som med the ark!

Av Frida Schneider - 12 juli 2011 18:00

Det varma vädret har orsakat bakterier i vattnet sägs det!

Den kallas vibriobakterie och orsakar badsårsfeber!


Men det är framför allt gamla och personer med nedsatt immunförsvar som ska akta sig för att bada i vatten som är varmare än 20 grader!


Infektionrn kan i värsta fall  orsaka blodförgiftning!


Om mam har varit sjuk ska man inte  bada på några dagar för att undvika bakterien påstår en biomedicinsk analytiker  som heter Görel  Allestam!


Jag för min del  tror inte riktigt på det här jag tänker bada som vanligt  så länge det inte är alger i vattnet!



Av Frida Schneider - 11 juli 2011 19:45















Idag har jag  har valt "Jag kommer " med Veronica Maggio!´

En upptempo svensk poplåt skulle man väl kunna kalla det!

Många tror att låten handlar om orgasm men enligt Veronica själv  handlar låten  om när man är i någon och känner sig stressad att någon annan ska hinna före!

Så i själva verket handlar låten om  att man skyndar sig med att komma till den personen man är kär i !

En  uppmuntrande och uppiggande låt!  Jag tycker man märker att det är mycker kärlek i låten så egentligen känns den kanske mer som en kärlekslåt än en sexlåt!

Här har ni låten!http://youtu.be/VjZwz3yxS9I



Av Frida Schneider - 11 juli 2011 18:45

                  



Ja du hörde rätt!  Nu är de på väg neråt !  De har minskat från  6,3 procent till 4,2 procent på en månad!  Jippi!

Samtidigt som SD har gått ner i procent så minskar skillnaden mellan  Allinansen och de rödgröna!  Nu leder alliansen med  2,3  procentenheter mot  de rödgröna!

Nu börjar det alltså se ganska jämt ut mellan de rödgröna och de blåa!

På den rödgröna sidan  är det miljöpartiet  det går mest framåt för och på  den blåa sidan går det  mest framåt för folkpartiet!

Det ska bli intressant att se om 3 år hur det går!  Vi  får hålla tummarna för att rasistpartiet åker ur riksdagen!



Av Frida Schneider - 10 juli 2011 23:45


Nu äntligen dags för dagens låt!  Idag blir det Satelite  med September!

Jag läser här att låten kom  ut 2005 vilket känns ganska tveksamt har för jag hörde den låten 03 eller 04 skumt måste ta reda på det här om det går!

Det här är en stark hitlåt med väldigt stark refräng!

Musikstilen är pop discolåt!

Man kan ju verkligen dansa till den här låten!


Av Frida Schneider - 9 juli 2011 23:45

                      Idag har jag valt it takes a fool to remain sane med the ark!


                   Det är verkligen en av världens  bästa låtar!


                Den har allt  en bra låt ska !   En väldigt stark melodi en refräng  som           verkligen fastnar ! Én riktigt hit!


        Texten är helt fantastiskt! Världens bästa budskap!



    It  takes  a fool to remain  sane  är den låten the ark slog i genom med!

   En riktig genombrottslåt !  Här kommer låten! 


Av Frida Schneider - 8 juli 2011 23:30

 

Idag ska jag spela savage garden i knew ilove you för er!


En väldigt fin   kärlekslåt  Men nu finns tyvärr inte savage garden längre dom har splittras men vem vet de kanske återförenas!


Låten kom ut 1999 och  finns med på albumet   Affirmation!

 

Jag minns att den spelades mycket på ztv!

 

Någon som vet vart man ska vända sig om man vill höra det senaste ?

Här har ni låten    

http://youtu.be/jjnmICxvoVY



Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4
5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

mediafrida

mediafrida

mediafrida

mediafrida


Ovido - Quiz & Flashcards