Alla inlägg den 6 april 2021

Av Frida Schneider - 6 april 2021 12:15


Här kommer ett inlägg om en låt med The Ark .  Jag är ett stort fan av The Ark . För nästan exakt 20 år sen i slutet av Mars var det väl 2001 . Så hände det något magiskt.  Jag var hemma hos mina vännina Therese Brant .


Jag hade hört talas om The Ark lite svagt jag hade hört it takes a fool to remain sane någon gång och även hört echo chamber och lagt märke till Ola Salos tuppkam och så vidare.

 

Den kvällen var speciell Therese spelade upp videon joy surrender för mig.

 

Jag föll pladask för bandet men framför allt Ola Salo vilken röst vilken utstrålning jag är mållös jag känner det än idag. 


Väldigt vacker video proffsigt gjort inspelat i någon skog i vid någon sjö tror jag.



Om jag ska beskriva låten så är det ganska  rockig låt balladaktig. Väldigt speciell stil och sound svårt att hitta rätt ord eller namn.

Ha det gött nu alla rymdkramar     

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

mediafrida

mediafrida

mediafrida

mediafrida


Ovido - Quiz & Flashcards