Alla inlägg den 23 september 2022

Av Frida Schneider - 23 september 2022 12:00

             Idag är det tydligen hjälpmedlets dag! 

 

Det är inte bara folk med fysiska funktionshinder som behöver hjälpmedel !

 

Vi som har NPF alltså ADHD ,Autism o.s.v eller intellektuellt funkionshinder behöver också hjälpmedel.

 

 

Jag har nyligen fått ett nytt hjälpmedel som heter memoplanner det är en tavla som är

 

sitter på vägen som är som en slags surfplatta fast den används bara som hjälpmedel

 

det är inga andra appar ,det finns även en app som man kan ha i mobilen som synkar med tavlan, memoplanner hjälper mig att strukturera upp dagen och komma gång med saker !

Så här ser den ut  

Jag tog bilden förra Torsdagen tänkte jag får va tydlig med det så det inte ser snurrigt ut!

 

Några andra saker jag använder som hjälpmedel är keps och hörlurar!     

Kepsen har jag för att skärma av synintrycken och hörlurar för att stänga ute ljud!

Mina hjärna har inget mentalt filter så jag tar in mycket mer intryck än andra jag har perceptionsstörningar ! Perception= sinnesintryck 

 

Ha det gött nu och kram på er!

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

mediafrida

mediafrida

mediafrida

mediafrida


Ovido - Quiz & Flashcards